※前スレ
どんぐりシステムについて話しましょう ★38
http://kes.5ch.net/test/read.cgi/donguri/1715501753/
5chどんぐり射撃ゲームは
×ハンターが荒らしを撃つゲーム
×ハンターがハンターや警備員を撃つゲーム
◯ハンターがハンターや警備員を手動で撃つゲーム(スクリプト禁止)
なので無差別射撃はスクリプトを使っていない限りOK
何を的に撃とうが好きにしていい
なお、スクリプトであるかどうかの判定基準は非公開
探検
どんぐりシステムについて話しましょう ★39
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1ななしさん 警備員[Lv.7][新初]
2024/05/15(水) 16:01:42.38ID:CGMAJaeZ0737ななしさん 警備員[Lv.8(前20)][苗]
2024/05/18(土) 09:20:02.85ID:X6K0IvF4M そういや有料の課金アイテムはサービス終了時の返金義務が発生するとか知ってるんかな?
738ななしさん ハンター[Lv.327(前323)][SSR武][UR防][木森]
2024/05/18(土) 09:22:48.11ID:JSXbxpG40 おい!どんキャ!属性ダメージどんなってんだ?
What's the elemental damage calculation formula?
What's the elemental damage calculation formula?
739ななしさん 警備員[Lv.6][新初]
2024/05/18(土) 09:29:46.77ID:GQbamfxz0 >>732
http://kes.5ch.net/test/read.cgi/donguri/1714791621/39
> The FAQ is now live.
> Please check and make sure it is correct.
http://kes.5ch.net/test/read.cgi/donguri/1714791621/586
> https://donguri.5ch.net/faq
> > [芽]→[苗]→[木]→[森]のように成長します
> [苗]→[木]の間に無印区間があるんだよな
> >>584 のように、「木森」が同時に出てるのは仕様?
> [木]→[森] と変化する方が素直な気がするが
There is a range of [ ] (no badge) between [苗] and [木]
Both [木] and [森] are displayed like >>738
Is this in your intension?
Which is correct, [木] → [森] or [木] → [木森] ?
http://kes.5ch.net/test/read.cgi/donguri/1714791621/39
> The FAQ is now live.
> Please check and make sure it is correct.
http://kes.5ch.net/test/read.cgi/donguri/1714791621/586
> https://donguri.5ch.net/faq
> > [芽]→[苗]→[木]→[森]のように成長します
> [苗]→[木]の間に無印区間があるんだよな
> >>584 のように、「木森」が同時に出てるのは仕様?
> [木]→[森] と変化する方が素直な気がするが
There is a range of [ ] (no badge) between [苗] and [木]
Both [木] and [森] are displayed like >>738
Is this in your intension?
Which is correct, [木] → [森] or [木] → [木森] ?
740ななしさん 警備員[Lv.19(前1)][苗]
2024/05/18(土) 09:40:52.64ID:WsWRblRa0 [木]→[林]→[森] かな、やっぱり
741ななしさん 警備員[Lv.3(前1)][新初]
2024/05/18(土) 09:47:01.16ID:GZRYqj+e0 確かに[木森]はおかしいな
あと、たまに見かける[ ]のやつ
あと、たまに見かける[ ]のやつ
>>737
未使用アイテムの残高が合計1000万円以上必要
未使用アイテムの残高が合計1000万円以上必要
文字的な「木」の数でいうとそうなるかも知れないが
実態を指す表現としては林と森は規模の差がない
人為的なモノ(林)か自然発生的(森)かの区別の様だからね
(多分そんな話をしたいわけではないだろうけどw)
実態を指す表現としては林と森は規模の差がない
人為的なモノ(林)か自然発生的(森)かの区別の様だからね
(多分そんな話をしたいわけではないだろうけどw)
744ななしさん ころころ
2024/05/18(土) 10:06:47.90ID:Il1lTl6L0 名もなき戦士が昨日はURの防具
今日はURの武器をひいてるのだが
キーバンドルを購入したのか?
今日はURの武器をひいてるのだが
キーバンドルを購入したのか?
745ななしさん 警備員[Lv.2(前20)][苗警]
2024/05/18(土) 10:13:34.71ID:X6K0IvF4M どんキャ殴ろうとしたら『これは間違ったどんぐりです』って出て殴れなかったんだがなにこれ?無敵?
746ななしさん 警備員[Lv.2][新初]
2024/05/18(土) 10:18:01.51ID:e8c/cxY3d747ななしさん 警備員[Lv.55(前53)][UR武][SSR防][苗]
2024/05/18(土) 10:18:35.77ID:NVV6RDjs0 ころころ中だったとか
748ななしさん 警備員[Lv.10][初]
2024/05/18(土) 10:18:47.22ID:6vdwyXpK0 寄付のお礼って名目にしとけば何でも許されそうな感じはするけど
今どき現金使うのに青天井のガチャを実装するとは思わなかった
今どき現金使うのに青天井のガチャを実装するとは思わなかった
749ななしさん 警備員[Lv.55(前53)][UR武][SSR防][苗]
2024/05/18(土) 10:22:50.03ID:NVV6RDjs0 というか今も出続けてるな
なんだろうこれ
なんだろうこれ
750ななしさん 警備員[Lv.32(前31)][SR武][SR防][苗]
2024/05/18(土) 10:26:38.11ID:ZM2b1COx0 本当にレアが出やすいと言うなら買いたくならないでもないけど
そこのところがわからん
賞金首システムが実装されたら弱くては賞金首狩れないから楽しめないしな
そこのところがわからん
賞金首システムが実装されたら弱くては賞金首狩れないから楽しめないしな
751どんぐりキャノン ★ 警備員[Lv.4(前13)][芽警]
2024/05/18(土) 10:27:16.15ID:CAP_USER >>738
To calculate the adjusted damage \( D \), start with this formula:
\[ D = \max(0, \left\lfloor (F - A) \times E \right\rfloor ) \]
Where:
- \( D \) is the adjusted damage.
- \( F \) is the final base damage dealt (including possible critical hits).
- \( A \) is the final defense of the opponent (including possible critical defense).
- \( E \) is the elemental effectiveness factor, which adjusts the damage based on the interaction between attacker’s and defender’s elements.
The elemental effectiveness \( E \) depends on the elements involved and their respective potencies. If one element is strong against another, the effectiveness factor increases; if one element is weak against another, the effectiveness factor decreases. Here’s how it is calculated:
For element interactions:
1. If the attacker’s element is strong against the defender’s element:
\[ E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \]
Where \( p_1 \) is the potency of the attacker’s element, and \( p_2 \) is the potency of the defender’s element.
2. If the attacker’s element is weak against the defender’s element:
\[ E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \]
3. Otherwise (if there is no specific strength or weakness between the elements or no elements are involved):
\[ E = 1.0 \]
Here are specific examples of element interactions:
- Fire vs Ice: \( E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Ice vs Fire: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Fire vs Water: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Water vs Fire: \( E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Water vs Earth: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Earth vs Water: \( E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Earth vs Air: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Air vs Earth: \( E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Air vs Lightning: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Lightning vs Air: \( E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Lightning vs Water: \( E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Water vs Lightning: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Ice vs Lightning: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Lightning vs Ice: \( E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Light vs Dark: \( E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Dark vs Light: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- If the attacker's element is Dark and the defender has no elemental defense:
\[ E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - 0) \]
In simpler terms, the elemental effectiveness adjusts the damage based on the interaction of elements. Elements have strengths and weaknesses against each other, and this is reflected in the calculation to either amplify or reduce the damage done in battle.
Please let me know if there is an error in my calculation or element/resistance loop, and I will fix it.
To calculate the adjusted damage \( D \), start with this formula:
\[ D = \max(0, \left\lfloor (F - A) \times E \right\rfloor ) \]
Where:
- \( D \) is the adjusted damage.
- \( F \) is the final base damage dealt (including possible critical hits).
- \( A \) is the final defense of the opponent (including possible critical defense).
- \( E \) is the elemental effectiveness factor, which adjusts the damage based on the interaction between attacker’s and defender’s elements.
The elemental effectiveness \( E \) depends on the elements involved and their respective potencies. If one element is strong against another, the effectiveness factor increases; if one element is weak against another, the effectiveness factor decreases. Here’s how it is calculated:
For element interactions:
1. If the attacker’s element is strong against the defender’s element:
\[ E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \]
Where \( p_1 \) is the potency of the attacker’s element, and \( p_2 \) is the potency of the defender’s element.
2. If the attacker’s element is weak against the defender’s element:
\[ E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \]
3. Otherwise (if there is no specific strength or weakness between the elements or no elements are involved):
\[ E = 1.0 \]
Here are specific examples of element interactions:
- Fire vs Ice: \( E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Ice vs Fire: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Fire vs Water: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Water vs Fire: \( E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Water vs Earth: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Earth vs Water: \( E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Earth vs Air: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Air vs Earth: \( E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Air vs Lightning: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Lightning vs Air: \( E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Lightning vs Water: \( E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Water vs Lightning: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Ice vs Lightning: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Lightning vs Ice: \( E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Light vs Dark: \( E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- Dark vs Light: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
- If the attacker's element is Dark and the defender has no elemental defense:
\[ E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - 0) \]
In simpler terms, the elemental effectiveness adjusts the damage based on the interaction of elements. Elements have strengths and weaknesses against each other, and this is reflected in the calculation to either amplify or reduce the damage done in battle.
Please let me know if there is an error in my calculation or element/resistance loop, and I will fix it.
752どんぐりキャノン ★ 警備員[Lv.4(前13)][芽警]
2024/05/18(土) 10:28:07.63ID:CAP_USER >>739
Its a bug, ill fix it.
Also showing the old level when you already are higher than it is a bug.
Its a bug, ill fix it.
Also showing the old level when you already are higher than it is a bug.
753ななしさん 警備員[Lv.55(前53)][UR武][SSR防][苗]
2024/05/18(土) 10:32:05.08ID:NVV6RDjs0 光属性の防具は弱点無し?
754ななしさん 警備員[Lv.1][新芽]
2024/05/18(土) 10:43:25.96ID:t6jSWDia0 >>752
Hi.
Remember the armored script I mentioned the other day?
This script exploits a hole in the system.
Here it is.
https://eagle.5ch.net/test/read.cgi/livejupiter/1715993464/
https://eagle.5ch.net/test/read.cgi/livejupiter/1715995992/
https://eagle.5ch.net/test/read.cgi/livejupiter/1715994107/
Hi.
Remember the armored script I mentioned the other day?
This script exploits a hole in the system.
Here it is.
https://eagle.5ch.net/test/read.cgi/livejupiter/1715993464/
https://eagle.5ch.net/test/read.cgi/livejupiter/1715995992/
https://eagle.5ch.net/test/read.cgi/livejupiter/1715994107/
756ななしさん 警備員[Lv.3(前0)][新初]
2024/05/18(土) 10:57:36.82ID:pTKC+wXQa 大砲禁止スレの荒らしに対してなんの対策もないからハンターのレベル次第で大砲禁止スレでも撃てるようにしてくれ
759ななしさん 警備員[Lv.4(前21)][苗]
2024/05/18(土) 11:02:06.44ID:rwYltjjv0 حان الوقت لتنفيذ تعزيز الأسلحة والدروع.
760ななしさん 警備員[Lv.8][初]
2024/05/18(土) 11:03:36.89ID:K33m5rXZ0 もともとdonguri=0/3でスレ立てされてるから
どんぐりレベル強制表示のはずだったけど
昨日まではバグで表示されなかったのが直ったってこと
どんぐりレベル強制表示のはずだったけど
昨日まではバグで表示されなかったのが直ったってこと
761ななしさん 警備員[Lv.8][初]
2024/05/18(土) 11:04:30.82ID:K33m5rXZ0 ごめん誤爆
762ななしさん 警備員[Lv.2(前3)][新初警]
2024/05/18(土) 11:06:41.81ID:e8c/cxY3d763ななしさん 警備員[Lv.4(前21)][苗]
2024/05/18(土) 11:07:51.29ID:rwYltjjv0 あぶそるキタ━━━━(゚∀゚)━━━━!!
まだどんぐり届きません
まだどんぐり届きません
764ななしさん 警備員[Lv.3(前0)][新初]
2024/05/18(土) 11:08:47.27ID:pTKC+wXQa >>762
やめたれw
やめたれw
766ななしさん 警備員[Lv.3(前20)][苗警]
2024/05/18(土) 11:17:01.99ID:X6K0IvF4M ハンターが乱射と荒らしを使い分けたらもうどうしようもないのは最初から分かってたことだしな
乱射はともかく荒らし行為に関しては見せしめで何人か浪人焼いたらいいんだけど
乱射はともかく荒らし行為に関しては見せしめで何人か浪人焼いたらいいんだけど
767ななしさん 警備員[Lv.1(前21)][苗警]
2024/05/18(土) 11:20:25.04ID:rwYltjjv0 またあぶそるに撃たれた
(´-`).。oO(毎日常駐してるけどなにしてる人なんだろ)
(´-`).。oO(毎日常駐してるけどなにしてる人なんだろ)
768ななしさん 警備員[Lv.9(前8)][苗]
2024/05/18(土) 11:24:50.32ID:EJrJrfMNd >>766
巡回板の某スレにそれやってしかも常に自演対立煽りするのがいて
ちょっと困ってる
持論開陳連投とレスバしたくて仕方ないみたいですぐ煽ってスレ荒れるから
次スレからレベル上げどんぐりワッチョイ強制したら一時鎮静化したが
今度はハンターになっちまった
今はやたら荒らしハンターに撃たれたと自演で大砲禁止に誘導しようとしてくるんだよな
住民のスルースキル低いのが1番問題かもしれない
巡回板の某スレにそれやってしかも常に自演対立煽りするのがいて
ちょっと困ってる
持論開陳連投とレスバしたくて仕方ないみたいですぐ煽ってスレ荒れるから
次スレからレベル上げどんぐりワッチョイ強制したら一時鎮静化したが
今度はハンターになっちまった
今はやたら荒らしハンターに撃たれたと自演で大砲禁止に誘導しようとしてくるんだよな
住民のスルースキル低いのが1番問題かもしれない
770ななしさん 警備員[Lv.2(前21)][苗]
2024/05/18(土) 11:27:12.83ID:rwYltjjv0772ななしさん ハンター[Lv.480][UR武][UR防][木]
2024/05/18(土) 11:30:09.13ID:X6K0IvF4M mate辺りが早くどんぐり対応してくれればとりあえず武器防具付けとくだけで乱射被害はほぼ防げるんだけどな
773ななしさん 警備員[Lv.3(前16)][苗]
2024/05/18(土) 11:35:31.39ID:fFejDT4W0 再掲になるけどどんぐりベースからどんぐりパスワードをエクスポートと名前欄にパスワードでインポートを作ってくれたら専ブラ対応できるかもしれない
でも複数環境で1つのどんぐりを共有できるようにするのは可能なのかな
でも複数環境で1つのどんぐりを共有できるようにするのは可能なのかな
774ななしさん 警備員[Lv.16(前20)][SR武][SR防][苗]
2024/05/18(土) 11:46:11.12ID:/Crg1jSL0 >>773
それがメアド認証だな
それがメアド認証だな
776ななしさん 警備員[Lv.4(前4)][新初]
2024/05/18(土) 11:52:19.00ID:GZRYqj+e0 https://kes.5ch.net/test/read.cgi/donguri/1715756502/510
Maybe I can make a smartphone app for donguri too.
どんぐりのスマホアプリも作れるかも。
これは冗談かも知れんが
どんぐり完全対応の5ch公式専ブラがあってもいいw
Maybe I can make a smartphone app for donguri too.
どんぐりのスマホアプリも作れるかも。
これは冗談かも知れんが
どんぐり完全対応の5ch公式専ブラがあってもいいw
777ななしさん 警備員[Lv.3(前7)][苗警]
2024/05/18(土) 12:00:22.74ID:PLa96Obj0 撃ったハンターのIDが5/13の第1000期からずっと変わってないんだけど
IDについて仕様の変更あった?
IDについて仕様の変更あった?
779ななしさん 警備員[Lv.4][新初]
2024/05/18(土) 12:04:27.87ID:wZEFm6/vM 「どんぐり」をはじめとする比喩表現による世界観は既に破綻していて、個々の機能や役割及びシステムの全体像を推論する助けにはならない
780ななしさん 警備員[Lv.5(前6)][新苗]
2024/05/18(土) 12:07:24.88ID:GQbamfxz0 >>774
メアド認証って Uplift もってない人が
Uplift みたいなこと(IP,UAが変わっても継続)ができるってことじゃないの?
Uplift もってても mate のクッキーと、ウェブブラウザのクッキーは紐付かないよね?
なら、メアド認証ができても、紐付けは無理なんじゃないのかな
メアド認証って Uplift もってない人が
Uplift みたいなこと(IP,UAが変わっても継続)ができるってことじゃないの?
Uplift もってても mate のクッキーと、ウェブブラウザのクッキーは紐付かないよね?
なら、メアド認証ができても、紐付けは無理なんじゃないのかな
781ななしさん 警備員[Lv.1(前4)][新初警]
2024/05/18(土) 12:20:53.52ID:GZRYqj+e0 普段mate使ってるけど警備員のIDはわからんな
メール認証に対応してもmate使いの警備員はレベル維持できないよね
大砲撃つときとハンターで書き込みしたいときだけは汎用ブラウザ使うけど
メール認証に対応してもmate使いの警備員はレベル維持できないよね
大砲撃つときとハンターで書き込みしたいときだけは汎用ブラウザ使うけど
782ななしさん 警備員[Lv.5(前0)][新初]
2024/05/18(土) 12:26:49.75ID:/0XDjnXPd ハンターが大砲使ったらそのスレに使ったことを書き込んでおくれ
783ななしさん 警備員[Lv.3(前21)][SR武][SR防][苗]
2024/05/18(土) 12:34:34.40ID:rwYltjjv0784ななしさん 警備員[Lv.55(前53)][UR武][SSR防][苗]
2024/05/18(土) 12:35:05.35ID:NVV6RDjs0 ChMateはこれで確認したUAをWebブラウザで偽装すればいける
ttps://kes.5ch.net/test/read.cgi/operatex/1715676072/1
ttps://kes.5ch.net/test/read.cgi/operatex/1715676072/1
786ななしさん 警備員[Lv.10][新初]
2024/05/18(土) 12:40:01.57ID:OYLJqcv10 >>777
あった。その頃に攻撃側のIDが固定で、防御側はID非表示にしたってここで言われた
あった。その頃に攻撃側のIDが固定で、防御側はID非表示にしたってここで言われた
787ななしさん 警備員[Lv.3(前21)][SR武][SR防][苗]
2024/05/18(土) 12:41:01.46ID:rwYltjjv0 ほんとだ
撃たれた側は出ないんだね
ね?あぶそる
撃たれた側は出ないんだね
ね?あぶそる
>>751
E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
この辺がよく分かりません
Eは係数で通常は1.0倍
攻撃者視点で
有利属性なとき1.2倍(ダメージ増)
不利属性なとき0.8倍(ダメージ減)
という意味だと思いますが、後ろの「 0.05 \times (p_1 - p_2)」はどういう意味ですか?(関数的に)
p_1が攻撃側の武器の属性値?
p_2が防御側の防具の属性値?
だとすると良い防具を装備すると符号は反転しますよね
E = 1.2 + 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)
この辺がよく分かりません
Eは係数で通常は1.0倍
攻撃者視点で
有利属性なとき1.2倍(ダメージ増)
不利属性なとき0.8倍(ダメージ減)
という意味だと思いますが、後ろの「 0.05 \times (p_1 - p_2)」はどういう意味ですか?(関数的に)
p_1が攻撃側の武器の属性値?
p_2が防御側の防具の属性値?
だとすると良い防具を装備すると符号は反転しますよね
789どんぐりキャノン ★ 警備員[Lv.4(前13)][芽警]
2024/05/18(土) 12:52:55.27ID:CAP_USER >>788
For example:
p1 weapon has 雷(48)
p2 armor has 水(30)
1.2 + 0.05 * (48-30)
For example:
p1 weapon has 雷(48)
p2 armor has 水(30)
1.2 + 0.05 * (48-30)
790ななしさん 警備員[Lv.4(前21)][苗警]
2024/05/18(土) 12:56:12.55ID:rwYltjjv0 もう勝手にすすめて完成してからダメ出しした方がよいよ!
どんぐりキャノン★
ね?あぶそる
どんぐりキャノン★
ね?あぶそる
791ななしさん 警備員[Lv.1(前4)][新初警]
2024/05/18(土) 12:58:32.33 >>788
potencyはELEMの括弧内の数値
マイナスになったら結果は0ダメージになるから別にいいのでは
属性補正は有利不利以外は正直誤差の範囲に見えるし
与ダメージに変動があるっぽいのでクリティカル以外の乱数要素があるっぽいけど、式には出てきてないような
クリティカル判定と合わせて別にやってるのか、FやAの時点で調整されてるのか
potencyはELEMの括弧内の数値
マイナスになったら結果は0ダメージになるから別にいいのでは
属性補正は有利不利以外は正直誤差の範囲に見えるし
与ダメージに変動があるっぽいのでクリティカル以外の乱数要素があるっぽいけど、式には出てきてないような
クリティカル判定と合わせて別にやってるのか、FやAの時点で調整されてるのか
793ななしさん 警備員[Lv.3(前7)][苗警]
2024/05/18(土) 13:06:57.64ID:PLa96Obj0 >>786
サンクス
5/10からハンターIDが一定期間で変わるようになって、同時に警備員IDは非表示になったと思ってたけど
5/13からハンターIDは固定になったんだね
ログで追跡されるの嫌だから、uplift買い直してハンターIDリセットしよ
サンクス
5/10からハンターIDが一定期間で変わるようになって、同時に警備員IDは非表示になったと思ってたけど
5/13からハンターIDは固定になったんだね
ログで追跡されるの嫌だから、uplift買い直してハンターIDリセットしよ
794どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.243(前239)][UR武][UR防][木]
2024/05/18(土) 13:08:18.02ID:CAP_USER >>791
You initially asked for information about the elemental damage modifiers.
Of course there is a random element in how damage is calculated.
ATK - 85~123
means pick a random number between 85 and 123 (inclusive) to use as the base attack before modifiers.
Crit 5%
means 5% chance to have a critical hit or critical defense.
"Mod" will be used to notate how many times the weapon or armor has been modified.
You will be able to modify weapons with weapon crafting and marimo.
You will be able to modify armor with armor crafting and marimo.
You initially asked for information about the elemental damage modifiers.
Of course there is a random element in how damage is calculated.
ATK - 85~123
means pick a random number between 85 and 123 (inclusive) to use as the base attack before modifiers.
Crit 5%
means 5% chance to have a critical hit or critical defense.
"Mod" will be used to notate how many times the weapon or armor has been modified.
You will be able to modify weapons with weapon crafting and marimo.
You will be able to modify armor with armor crafting and marimo.
795ななしさん 警備員[Lv.3(前6)][新苗警]
2024/05/18(土) 13:16:47.63ID:GQbamfxz0 >>752
I hear someone says 前 reminds 前科(criminal record)
Of course, it is not 前科
Why have you dicided to display 前(old level) in the name field?
Is is necessary?
I hear someone says 前 reminds 前科(criminal record)
Of course, it is not 前科
Why have you dicided to display 前(old level) in the name field?
Is is necessary?
>>789
For example:
p1 weapon has 火(12)
p2 armor has 水(48)
0.8 - 0.05 * (12-48)
=2.6
攻撃側が不利な属性の場合、相手の防具が高性能なほどダメージが増すように見えます
For example:
p1 weapon has 火(12)
p2 armor has 水(48)
0.8 - 0.05 * (12-48)
=2.6
攻撃側が不利な属性の場合、相手の防具が高性能なほどダメージが増すように見えます
797ななしさん 警備員[Lv.2(前10)][新初警]
2024/05/18(土) 13:21:19.25ID:OYLJqcv10 >>789
Please answer my question on >>667.
You already answered on >>751 that Ice>Lightning is true.
What about [no element]>Light? Is this true or false?
And what if the defender is Dark and the attacker is no element?
And what if, from >>789 it's like this,
p1 weapon has 雷(10)
p2 armor has 水(48)
?? Does it have negative result?
1.2 + 0.05 * (10-48)= 1.2 - 1.9 = -0.7 ie 0 damage?
Please answer my question on >>667.
You already answered on >>751 that Ice>Lightning is true.
What about [no element]>Light? Is this true or false?
And what if the defender is Dark and the attacker is no element?
And what if, from >>789 it's like this,
p1 weapon has 雷(10)
p2 armor has 水(48)
?? Does it have negative result?
1.2 + 0.05 * (10-48)= 1.2 - 1.9 = -0.7 ie 0 damage?
798ななしさん 警備員[Lv.1][新初]
2024/05/18(土) 13:23:36.77ID:X6K0IvF4M >>794
Is it a feature that even weapons with a 0% critical hit rate can occasionally get a critical hit?
クリティカルヒット0%表記の武器でも稀にクリティカルヒットするのは仕様なんですか?
Is it a feature that even weapons with a 0% critical hit rate can occasionally get a critical hit?
クリティカルヒット0%表記の武器でも稀にクリティカルヒットするのは仕様なんですか?
799ななしさん 警備員[Lv.1(前4)][新初警]
2024/05/18(土) 13:24:13.46 ああ、ATKやDEFの幅で毎回決めてるから変動するのか
そりゃそうだったわ
改造は同レアリティでのガチャのやり直しになるのか強化になるのか気になる
強化なら一定水準を越えたらレアリティも上がっていくんだろうか
ガチャゲーになるのか強化ゲーになるのか
提案があるなら今のうちだろうけど
そりゃそうだったわ
改造は同レアリティでのガチャのやり直しになるのか強化になるのか気になる
強化なら一定水準を越えたらレアリティも上がっていくんだろうか
ガチャゲーになるのか強化ゲーになるのか
提案があるなら今のうちだろうけど
800ななしさん 警備員[Lv.2(前17)][苗警]
2024/05/18(土) 13:25:29.67ID:ZteHnL420 >>767
投げてる回数とレベルからどう考えても1日12時間以上はどんぐり投げてる奴が仕事なんて出来るわけ無い
投げてる回数とレベルからどう考えても1日12時間以上はどんぐり投げてる奴が仕事なんて出来るわけ無い
801ななしさん 警備員[Lv.2(前4)][新初]
2024/05/18(土) 13:28:48.32 ここに書き込むと問答無用で撃たれるという状況をどんぐりキャノン★としてはどう評価しているのだろう
対策として防具を装備すればいいというのは分かるけどmate使いはその手が使えない不便さ
俺もそろそろこんなの捨てて自分で作ろうかな
対策として防具を装備すればいいというのは分かるけどmate使いはその手が使えない不便さ
俺もそろそろこんなの捨てて自分で作ろうかな
802ななしさん ハンター[Lv.441][SSR武][SSR防][木]
2024/05/18(土) 13:29:11.31ID:v+9cGEvo0 >>794
I saw a post saying that the どんぐり大砲 now always hits, but is that true?
Or is it possible to misfire now, just as before?
どんぐり大砲は必ず命中するようになった、という投稿を見かけましたが、本当なのでしょうか?
それとも、以前と同じように、今も誤射する可能性があるのでしょうか?
I saw a post saying that the どんぐり大砲 now always hits, but is that true?
Or is it possible to misfire now, just as before?
どんぐり大砲は必ず命中するようになった、という投稿を見かけましたが、本当なのでしょうか?
それとも、以前と同じように、今も誤射する可能性があるのでしょうか?
803ななしさん 警備員[Lv.2][新初]
2024/05/18(土) 13:32:43.77ID:X6K0IvF4M805ななしさん 警備員[Lv.19(前71)][苗]
2024/05/18(土) 13:57:50.20ID:2za7/1ao0 (=゚ω゚) ふむふむ
806ななしさん 警備員[Lv.7(前26)][苗]
2024/05/18(土) 14:00:32.88ID:xWoytDLl0807どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.243(前243)][UR武][UR防][木]
2024/05/18(土) 14:16:39.72ID:CAP_USER >>795
OK lets remove it and see if it is better without it or not.
>>796, 797
I will rework this and set upper/lower bounds. (ie: lower 0.2, upper 2.0)
>>798
Thats a bug. I will fix it.
>>802
It should always hit, please let me know if you still encounter misfires.
OK lets remove it and see if it is better without it or not.
>>796, 797
I will rework this and set upper/lower bounds. (ie: lower 0.2, upper 2.0)
>>798
Thats a bug. I will fix it.
>>802
It should always hit, please let me know if you still encounter misfires.
808どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.243(前243)][UR武][UR防][木]
2024/05/18(土) 14:17:31.42ID:CAP_USER >>807
I made a mistake. It doesnt "always hit".
It just does no longer have a 1% chance to always miss.
The percent chance to hit can now reach 100% and always hit in that scenario.
I made a mistake. It doesnt "always hit".
It just does no longer have a 1% chance to always miss.
The percent chance to hit can now reach 100% and always hit in that scenario.
809ななしさん 警備員[Lv.4(前10)][新初]
2024/05/18(土) 14:23:08.82ID:OYLJqcv10 >>807
What about my other questions?
[no element]>Light? Is this true or false?
And what if the defender is Dark and the attacker is no element?
What about my other questions?
[no element]>Light? Is this true or false?
And what if the defender is Dark and the attacker is no element?
810!dongri 警備員[Lv.1][新芽]
2024/05/18(土) 14:28:35.39ID:MhUUfDue0 テスト
811どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.244(前244)][UR武][UR防][木]
2024/05/18(土) 14:37:45.57ID:CAP_USER >>809
I am examining it still. I will answer after close examination.
I may adjust the behavior slightly to be more logical and fair if necessary.
I am examining it still. I will answer after close examination.
I may adjust the behavior slightly to be more logical and fair if necessary.
812ななしさん 警備員[Lv.10][苗]
2024/05/18(土) 14:39:48.78ID:nBVVH6J00 どんぐり偏差値がどうとかでスレ立て出来ない
何だコレ
何だコレ
813ななしさん ハンター[Lv.441][SSR武][SSR防][木]
2024/05/18(土) 14:43:34.62ID:v+9cGEvo0814ななしさん 警備員[Lv.3(前3)][新初]
2024/05/18(土) 14:46:48.51ID:X6K0IvF4M ん?命中率の概念自体は削除されてないってこと?
つまりレベル差で大砲外れる?
どんキャの言ってることがそういう意味ならちょっと検証したい
つまりレベル差で大砲外れる?
どんキャの言ってることがそういう意味ならちょっと検証したい
815ななしさん 警備員[Lv.16(前12)][R武][N防][苗]
2024/05/18(土) 14:51:05.54ID:+OgBX03X0 自分で自分を標準にしたら50%になるけど
だけど今の仕様だと必ず直撃するということじゃないの?
だけど今の仕様だと必ず直撃するということじゃないの?
816ななしさん ハンター[Lv.441][SSR武][SSR防][木]
2024/05/18(土) 14:57:45.12ID:v+9cGEvo0 >>811
May I ask you one more question?
Are you thinking of replacing "ハンター呼び名" with another expression?
For example, ニックネーム, コードネーム, 通り名, 二つ名, etc.
Or, I think one way is to solicit other names in this thread.
もう一つ質問させていただいてもよろしいでしょうか?
「ハンター呼び名」を別の表現に置き換えることは考えていますか?
例えば、ニックネーム、コードネーム、通り名、二つ名、など。
あるいは、このスレッドでその他の名称を募集することも方法の一つではないかと私は思います。
May I ask you one more question?
Are you thinking of replacing "ハンター呼び名" with another expression?
For example, ニックネーム, コードネーム, 通り名, 二つ名, etc.
Or, I think one way is to solicit other names in this thread.
もう一つ質問させていただいてもよろしいでしょうか?
「ハンター呼び名」を別の表現に置き換えることは考えていますか?
例えば、ニックネーム、コードネーム、通り名、二つ名、など。
あるいは、このスレッドでその他の名称を募集することも方法の一つではないかと私は思います。
817ななしさん 警備員[Lv.39(前38)][SR武][SR防][苗]
2024/05/18(土) 15:01:09.17ID:37mpaLQr0 ハンターネームでいいんじゃないですかねぇ…
818どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.244(前244)][UR武][UR防][木]
2024/05/18(土) 15:01:20.42ID:CAP_USER >>809
Here's a simplified summary of the elemental effectiveness:
1. **Fire vs. Ice**: Fire is strong against Ice (1.2x damage). Ice is weak against Fire (0.8x damage).
2. **Fire vs. Water**: Fire is weak against Water (0.8x damage). Water is strong against Fire (1.2x damage).
3. **Water vs. Earth**: Water is weak against Earth (0.8x damage). Earth is strong against Water (1.2x damage).
4. **Earth vs. Air**: Earth is weak against Air (0.8x damage). Air is strong against Earth (1.2x damage).
5. **Air vs. Lightning**: Air is weak against Lightning (0.8x damage). Lightning is strong against Air (1.2x damage).
6. **Lightning vs. Water**: Lightning is strong against Water (1.2x damage). Water is weak against Lightning (0.8x damage).
7. **Ice vs. Lightning**: Ice is weak against Lightning (0.8x damage). Lightning is strong against Ice (1.2x damage).
8. **Light vs. Dark**: Light is strong against Dark (1.2x damage). Dark is weak against Light (0.8x damage).
9. **Dark vs. No element**: Dark is strong against no element (1.2x damage).
For all other combinations or when an element encounters itself or a non-specified element, the effectiveness is neutral (1.0x damage).
If any of these combinations do not make sense, please let me know and we can adjust it.
We are building Donguri together - please help me if I made a mistake.
Do you think these elemental effectiveness need to be changed?
Here's a simplified summary of the elemental effectiveness:
1. **Fire vs. Ice**: Fire is strong against Ice (1.2x damage). Ice is weak against Fire (0.8x damage).
2. **Fire vs. Water**: Fire is weak against Water (0.8x damage). Water is strong against Fire (1.2x damage).
3. **Water vs. Earth**: Water is weak against Earth (0.8x damage). Earth is strong against Water (1.2x damage).
4. **Earth vs. Air**: Earth is weak against Air (0.8x damage). Air is strong against Earth (1.2x damage).
5. **Air vs. Lightning**: Air is weak against Lightning (0.8x damage). Lightning is strong against Air (1.2x damage).
6. **Lightning vs. Water**: Lightning is strong against Water (1.2x damage). Water is weak against Lightning (0.8x damage).
7. **Ice vs. Lightning**: Ice is weak against Lightning (0.8x damage). Lightning is strong against Ice (1.2x damage).
8. **Light vs. Dark**: Light is strong against Dark (1.2x damage). Dark is weak against Light (0.8x damage).
9. **Dark vs. No element**: Dark is strong against no element (1.2x damage).
For all other combinations or when an element encounters itself or a non-specified element, the effectiveness is neutral (1.0x damage).
If any of these combinations do not make sense, please let me know and we can adjust it.
We are building Donguri together - please help me if I made a mistake.
Do you think these elemental effectiveness need to be changed?
819 警備員[Lv.12(前13)][R武][N防][苗]:0.00450707
2024/05/18(土) 15:02:21.75ID:bzUb+dw70820どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.244(前244)][UR武][UR防][木]
2024/05/18(土) 15:02:39.90ID:CAP_USER >>816, 817
ハンターネーム seems fine to me. I will adjust it.
ハンターネーム seems fine to me. I will adjust it.
822ななしさん 警備員[Lv.4(前21)][苗警]
2024/05/18(土) 15:03:34.86ID:rwYltjjv0 ハンターカード交換機能も実装してね!
ね?あぶそる
ね?あぶそる
823ななしさん 警備員[Lv.6(前20)][苗]
2024/05/18(土) 15:06:20.03ID:uG3YUyAB0 どんぐりシステムについて話しましょうのスレを一本化してくれ
2、3スレ同時進行を追っかける手間省きたい
2、3スレ同時進行を追っかける手間省きたい
824どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.244(前244)][UR武][UR防][木]
2024/05/18(土) 15:08:02.96ID:CAP_USER >>823
I am very busy writing code - I dont have time to track 2-3 threads.
I hope that the important messages from other threads can be forwarded here.
Consolidation is also a good idea.
I prefer if the thread allows me to shoot the cannon occasionally for testing purposes.
I am very busy writing code - I dont have time to track 2-3 threads.
I hope that the important messages from other threads can be forwarded here.
Consolidation is also a good idea.
I prefer if the thread allows me to shoot the cannon occasionally for testing purposes.
825ななしさん ハンター[Lv.441][SSR武][SSR防][木]
2024/05/18(土) 15:09:09.39ID:v+9cGEvo0826ななしさん ハンター[Lv.329(前328)][SSR武][UR防][木森]
2024/05/18(土) 15:11:24.11ID:eY9jX8y20 この流れの通り,頭の弱い横槍いれたり統を失なってる奴なんて雑魚警備員に決まってるんだ
IP有りのどんぐり制限10スレで進行しつつ警備員皆殺しにすりゃいいんだよ
リアルじゃない痰壺なんだから優生思想よろしくバカと雑魚には発言権ないスレにすりゃいい
IP有りのどんぐり制限10スレで進行しつつ警備員皆殺しにすりゃいいんだよ
リアルじゃない痰壺なんだから優生思想よろしくバカと雑魚には発言権ないスレにすりゃいい
>>823
どんキャってここにしか来ないから他のスレ見てる君がおかしい
どんキャってここにしか来ないから他のスレ見てる君がおかしい
828ななしさん ハンター[Lv.441][SSR武][SSR防][木]
2024/05/18(土) 15:12:36.98ID:v+9cGEvo0 >>823
ユーザーが勝手に分裂させた尻拭いを
どんぐりキャノン★にお願いするのはどこか違う気がします
どんぐりキャノン★はここに書き込むことに一貫性を持たせているわけですし
それでいいのではないかと思います
ユーザーが勝手に分裂させた尻拭いを
どんぐりキャノン★にお願いするのはどこか違う気がします
どんぐりキャノン★はここに書き込むことに一貫性を持たせているわけですし
それでいいのではないかと思います
829ななしさん 警備員[Lv.39(前38)][SR武][SR防][苗]
2024/05/18(土) 15:13:41.53ID:37mpaLQr0 どんぐりキャノンさんの希望から考えると
どんぐりシステムについて話しましょう ★39
が本スレ最適解で
どんぐりシステムについて話しましょう ★35
は破棄するつもりで利用しない・書き込まないのが望ましく
雑談を安全にしたい人は
どんぐりシステムについて話しましょう ★7(大砲禁止専用)
でやっておいて、いい案が書かれてたら誰かが39(本スレ)に転載
どんぐりシステムについて話しましょう ★38(大砲禁止)
は7と同じ使われ方してるから次回からはスレ立てないほうがいい
埋めるつもりで毎回書き込みに行ってる
7と統合してくれw
どんぐりシステムについて話しましょう ★39
が本スレ最適解で
どんぐりシステムについて話しましょう ★35
は破棄するつもりで利用しない・書き込まないのが望ましく
雑談を安全にしたい人は
どんぐりシステムについて話しましょう ★7(大砲禁止専用)
でやっておいて、いい案が書かれてたら誰かが39(本スレ)に転載
どんぐりシステムについて話しましょう ★38(大砲禁止)
は7と同じ使われ方してるから次回からはスレ立てないほうがいい
埋めるつもりで毎回書き込みに行ってる
7と統合してくれw
831ななしさん 警備員[Lv.16][R武][N防][芽]
2024/05/18(土) 15:16:21.04ID:+OgBX03X0 Where do I report hunters who lock residents in threads where cannons are banned and bomb them with destructive robots?
I saw a post that said.
I saw a post that said.
832ななしさん 警備員[Lv.39][SR武][SR防][芽]
2024/05/18(土) 15:16:42.79ID:37mpaLQr0 氷は半導体だからなぁ…
せめて雷は氷に弱くしたほうがいいのでは
せめて雷は氷に弱くしたほうがいいのでは
833ななしさん 警備員[Lv.16][R武][N防][芽]
2024/05/18(土) 15:19:23.89ID:+OgBX03X0834どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.244][UR武][UR防][木]
2024/05/18(土) 15:19:37.09ID:CAP_USER >>831
which thread?
which thread?
836どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.244][UR武][UR防][木]
2024/05/18(土) 15:20:54.77ID:CAP_USER >>830
Can you help rearrange it so it is balanced correctly?
Can you help rearrange it so it is balanced correctly?
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