!extend:checked:vvv:1000:512:donguri=10/1
!extend:checked:vvv:1000:512:donguri=10/1
⚠このスレに書き込むにはどんぐりレベル10以上が必要です
スレ探すの面倒だから今後はここで報告してくれ
前スレ
どんぐりキャノン★がアップデートを報告するスレッド
http://kes.5ch.net/test/read.cgi/donguri/1721698451/
VIPQ2_EXTDAT: checked:vvv:1000:512:donguri=10/1: EXT was configured
どんぐりキャノン★がアップデートを報告するスレッド ★2
■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています
1ななしさん 警備員[Lv.138][UR武][SSR防][苗] (ワッチョイ)
2024/08/15(木) 22:55:37.37ID:+ZDsPvZo0 >>455
勃起氏が不正ツールを使っていないのなら
カエルのバグなので、調査して修正しろや
If Mr. Erection is not using fraudulent tools
It's a frog bug, so investigate and fix it.
勃起氏が不正ツールを使っていないのなら
カエルのバグなので、調査して修正しろや
If Mr. Erection is not using fraudulent tools
It's a frog bug, so investigate and fix it.
>>455
武器70+でもDEMOD40回では、ATK2万は無理
しかも平均2万5000のダメージをだしている
※ありえないので調査して修正しろや
Even if the weapon is 70+, it is impossible to get ATK 20,000 with 40 DEMODs.
Moreover, it does an average of 25,000 damage.
*This is impossible, so please investigate and fix it.
武器70+でもDEMOD40回では、ATK2万は無理
しかも平均2万5000のダメージをだしている
※ありえないので調査して修正しろや
Even if the weapon is 70+, it is impossible to get ATK 20,000 with 40 DEMODs.
Moreover, it does an average of 25,000 damage.
*This is impossible, so please investigate and fix it.
466ななしさん ハンター[Lv.717][R武+8][N防+42][森] (ワッチョイW)
2024/08/31(土) 15:44:55.54ID:DBEF2oI20 >>451
Hello どんぐりキャノン★
> I adjusted that.
No.No.No.
The "Slippery" effect of the event item "Swimsuit" is still broken.
I just self test now.
https://donguri.5ch.net/fightlog/1c76914c
ATK:25-26, SPD:100
DEF:5-5, WT:98
The slip effect was activated 36 times, but all attacks were hits.
Attacker's speed is only 100.
Hello どんぐりキャノン★
> I adjusted that.
No.No.No.
The "Slippery" effect of the event item "Swimsuit" is still broken.
I just self test now.
https://donguri.5ch.net/fightlog/1c76914c
ATK:25-26, SPD:100
DEF:5-5, WT:98
The slip effect was activated 36 times, but all attacks were hits.
Attacker's speed is only 100.
確たる証拠もないのに
>したがって不正ツールを使っている可能性が高い。
と断定するのは、他人に対してとっても失礼ではないかな?
Even though there is no solid evidence,
>Therefore, it is highly likely that he is using illegal tools.
Isn't it very rude to conclude this?
>したがって不正ツールを使っている可能性が高い。
と断定するのは、他人に対してとっても失礼ではないかな?
Even though there is no solid evidence,
>Therefore, it is highly likely that he is using illegal tools.
Isn't it very rude to conclude this?
>>467
だから検証した結果が、不正ツールを使っているか、バグなので調査して修正してください。と、頼んでいるんだよ!
Therefore, if the verification results indicate that you are using an unauthorized tool or it is a bug, please investigate and fix it. That's what I'm asking!
だから検証した結果が、不正ツールを使っているか、バグなので調査して修正してください。と、頼んでいるんだよ!
Therefore, if the verification results indicate that you are using an unauthorized tool or it is a bug, please investigate and fix it. That's what I'm asking!
感情論ではなく、俺はURで検証した結果、バグか不正ツールを使っているのではと思うので調査の依頼を頼みに来た
I'm not talking about emotions, but after checking with UR, I think it's either a bug or a fraudulent tool is being used, so I came here to request an investigation.
I'm not talking about emotions, but after checking with UR, I think it's either a bug or a fraudulent tool is being used, so I came here to request an investigation.
システムの挙動が理解出来ない時、こういう入力に対してこういう結果は整合性が取れないので調査してください
と依頼した結果、ドンキャ氏からバグでした不正でした
と回答がくるものであって、最初から不正が疑われるから調査しろ
というのは人の道から外れている
森ステータスなのだから冷静に対処した方がいい
When you don't understand the behavior of the system, and you ask for an investigation because the results are inconsistent with the inputs,
Donkya responds that it was a bug or fraud.
To ask for an investigation because fraud was suspected from the start
is not humane.
You are in 森 status, so you'd better deal with it calmly.
と依頼した結果、ドンキャ氏からバグでした不正でした
と回答がくるものであって、最初から不正が疑われるから調査しろ
というのは人の道から外れている
森ステータスなのだから冷静に対処した方がいい
When you don't understand the behavior of the system, and you ask for an investigation because the results are inconsistent with the inputs,
Donkya responds that it was a bug or fraud.
To ask for an investigation because fraud was suspected from the start
is not humane.
You are in 森 status, so you'd better deal with it calmly.
不正ツールを見逃せば、このゲームは終わる。
また、武器のバグを放置しても、このゲームは終わる。
※俺は検証結果を報告しに来た、“終わりを告げる者”です
If you miss the cheating tool, the game is over.
Also, even if you ignore the weapon bug, the game will end.
*I am the “one who heralds the end” who came to report the verification results.
また、武器のバグを放置しても、このゲームは終わる。
※俺は検証結果を報告しに来た、“終わりを告げる者”です
If you miss the cheating tool, the game is over.
Also, even if you ignore the weapon bug, the game will end.
*I am the “one who heralds the end” who came to report the verification results.
ハンターならIDは消せるのは問題無い
問題なのはATK1万しかないのに、毎回2万以上のダメージを出すカエルにある
それと使用者の勃起にもモラルが問われる
>IDある無しなんか意味もないし
勃起の発言でバグは確定しているからな
966 ななしさん sage 2024/08/29(木) 16:12:47.30 ID:t7M8Qbbk0
> 965
ATK2万もないぞ
せいぜい1万ちょい
なんで2万後半のダメージ叩いてんのかはよくわからんw
あと正直に言うならスクリプトとかツールの類は一切使っとらんけど一般的なブラウザの標準的な機能だけで抜けるシステムの穴はいくつも把握しとるとだけ
https://kes.5ch.net/test/read.cgi/donguri/1723948308/966
問題なのはATK1万しかないのに、毎回2万以上のダメージを出すカエルにある
それと使用者の勃起にもモラルが問われる
>IDある無しなんか意味もないし
勃起の発言でバグは確定しているからな
966 ななしさん sage 2024/08/29(木) 16:12:47.30 ID:t7M8Qbbk0
> 965
ATK2万もないぞ
せいぜい1万ちょい
なんで2万後半のダメージ叩いてんのかはよくわからんw
あと正直に言うならスクリプトとかツールの類は一切使っとらんけど一般的なブラウザの標準的な機能だけで抜けるシステムの穴はいくつも把握しとるとだけ
https://kes.5ch.net/test/read.cgi/donguri/1723948308/966
>>473
検証した結果を報告しに来ただけ
お前には関係ない、スレ違いなんで消えな
I just came here to report the verification results.
This has nothing to do with you, this is a separate thread so please go home.
検証した結果を報告しに来ただけ
お前には関係ない、スレ違いなんで消えな
I just came here to report the verification results.
This has nothing to do with you, this is a separate thread so please go home.
476ななしさん ハンター[Lv.520][UR武][UR防][木] (ワッチョイ)
2024/08/31(土) 19:22:08.31ID:+mMy7BWW0477ななしさん 警備員[Lv.156][森] (ワッチョイW)
2024/08/31(土) 19:39:20.44ID:JUG4uJnn0 >>455
All posts are shot and the board is dysfunctional.
Please take care of this ASAP.
𝓐𝓺𝓾𝓪𝓚𝓲𝓷𝓰𝓟𝓾𝓭𝓭𝓲𝓷𝓰さん[4406362a]はnanashiさんを撃った | livejupiter 1725096732 2024/08/3118:42:51.17
https://i.imgur.com/24OWXoO.png
https://i.imgur.com/zuZNUBI.png
All posts are shot and the board is dysfunctional.
Please take care of this ASAP.
𝓐𝓺𝓾𝓪𝓚𝓲𝓷𝓰𝓟𝓾𝓭𝓭𝓲𝓷𝓰さん[4406362a]はnanashiさんを撃った | livejupiter 1725096732 2024/08/3118:42:51.17
https://i.imgur.com/24OWXoO.png
https://i.imgur.com/zuZNUBI.png
478ななしさん ころころ (ワッチョイW)
2024/08/31(土) 19:47:13.40ID:64wcQUGE0 The person who created the thread was shot because the extend command does not work only for the person who created the thread.
Why doesn't the extend command work for the person who created the thread?😭😭😭
Why doesn't the extend command work for the person who created the thread?😭😭😭
479ななしさん 警備員[Lv.84] (ワッチョイW)
2024/08/31(土) 21:38:47.08ID:FEnb0DZs0480どんぐりキャノン ★ 警備員[Lv.111][UR武+20][UR防+15][森]
2024/09/01(日) 02:50:40.31ID:CAP_USER I will check Mr. Erection's frog weapon to make sure there is no bug.
I will also double check that the slippery effect is working correctly.
>>476
Please email me with your hunter ID so I can check what happened.
I will also double check that the slippery effect is working correctly.
>>476
Please email me with your hunter ID so I can check what happened.
481ななしさん 警備員[Lv.33][UR武+2][UR防+7][苗] (ワッチョイW)
2024/09/01(日) 02:55:47.74ID:E+rl6Hc70 >>480
Many spammers are bypassing the Level 10 URL restriction by adding '"#.5ch.net" to the URL and posting promotional links in various threads. Please implement a restriction on "#.5ch.net".
e.g.
https://krsw.5ch.net/test/read.cgi/ghard/1725069756/657
https://i.imgur.com/13eX8VC.jpg
Many spammers are bypassing the Level 10 URL restriction by adding '"#.5ch.net" to the URL and posting promotional links in various threads. Please implement a restriction on "#.5ch.net".
e.g.
https://krsw.5ch.net/test/read.cgi/ghard/1725069756/657
https://i.imgur.com/13eX8VC.jpg
482どんぐりキャノン ★ 警備員[Lv.111][UR武+20][UR防+15][森]
2024/09/01(日) 02:58:23.11ID:CAP_USER I checked Mr. Erection's frog weapon, and it is designed very well.
There is no problem with how he designed it.
I think there is no bug, he just understands the weapon crafting system very well.
There is no problem with how he designed it.
I think there is no bug, he just understands the weapon crafting system very well.
483ななしさん ハンター[Lv.718][R武+8][N防+42][森] (ブーイモ)
2024/09/01(日) 04:17:35.86ID:qvH++Y/+M >>480
Hello どんぐりキャノン★
My battle log has disappeared.
I retested.
https://donguri.5ch.net/fightlog/1adc61e1
The slip effect was activated 35 times, but all attacks were hits.
Hello どんぐりキャノン★
My battle log has disappeared.
I retested.
https://donguri.5ch.net/fightlog/1adc61e1
The slip effect was activated 35 times, but all attacks were hits.
484➰➰⚽ 警備員[Lv.10][新芽] (ワッチョイW)
2024/09/01(日) 04:36:09.56ID:TBhF/44u0 2倍に乗算されてるだけ、それ以上にすることも出来るけど?
485ななしさん 警備員[Lv.78][N武][N防][苗] (ワッチョイW)
2024/09/01(日) 04:57:25.96ID:c/XSFLii0 >>482
This board is set up so that threads can be easily created without forcing IDs.
https://egg.5ch.net/slotk/
To prevent excessive thread creation, 36 replies per hour are required to maintain the board.
But because a script maintains the threads with the 0/3 command,
the percentage of threads that violate the rules has exceeded 40%.
Is there any way to deal with this?
This board is set up so that threads can be easily created without forcing IDs.
https://egg.5ch.net/slotk/
To prevent excessive thread creation, 36 replies per hour are required to maintain the board.
But because a script maintains the threads with the 0/3 command,
the percentage of threads that violate the rules has exceeded 40%.
Is there any way to deal with this?
486ななしさん ハンター[Lv.10][新] (ワッチョイW)
2024/09/01(日) 05:21:38.50ID:3sYWfNsW0 >>482
Dear Donguri Canon-san,
We are in great trouble. Please help me.
1. Bulletin board name & URL
https://lavender.5ch.net/drama/
2. Reason for change
Anti-vandalism for grotesque image pasting scripts.
And In some threads, slander against individuals has continued for half a year.
3. Change details
Before: BBS_USE_VIPQ2=Undefined
After: BBS_USE_VIPQ2=2
Dear Donguri Canon-san,
We are in great trouble. Please help me.
1. Bulletin board name & URL
https://lavender.5ch.net/drama/
2. Reason for change
Anti-vandalism for grotesque image pasting scripts.
And In some threads, slander against individuals has continued for half a year.
3. Change details
Before: BBS_USE_VIPQ2=Undefined
After: BBS_USE_VIPQ2=2
487ななしさん 警備員[Lv.116][UR武][UR防][木] (JP)
2024/09/01(日) 05:41:33.69ID:WWnBTu3xH >>482
good morning
The weapon uchiwa effect "strong wind" is activated even though it is not displayed.
please confirm
https://donguri.5ch.net/arenalog/4ddda5dd
good morning
The weapon uchiwa effect "strong wind" is activated even though it is not displayed.
please confirm
https://donguri.5ch.net/arenalog/4ddda5dd
489ななしさん 警備員[Lv.54] (ワッチョイ)
2024/09/01(日) 09:01:46.17ID:Wd3aKLT20490ななしさん 警備員[Lv.21] (ワッチョイW)
2024/09/01(日) 12:37:08.07ID:7Sgo0oCQ0 >>480
Hi どんぐりキャノン
I have a suggestion.
BBS_ACORN=3,4" should only be set by UPLIFT billed hunters
This will increase the benefits of being a hunter and increase the benefits of being a paying hunter!
Hi どんぐりキャノン
I have a suggestion.
BBS_ACORN=3,4" should only be set by UPLIFT billed hunters
This will increase the benefits of being a hunter and increase the benefits of being a paying hunter!
491ななしさん 警備員[Lv.60] (ワッチョイW)
2024/09/01(日) 12:57:30.52ID:LKqSmeuc0 >>490
BBS_ACORN=は板設定のACORN強制設定の定義だけど、もしextendコマンドの大砲禁止(donguri=x/3or4)の利用者範囲をどこまでにするか相談したかったのなら伝え直した方が良いと思う
特に意図通りならこのレスはスルーしてくれ
BBS_ACORN=は板設定のACORN強制設定の定義だけど、もしextendコマンドの大砲禁止(donguri=x/3or4)の利用者範囲をどこまでにするか相談したかったのなら伝え直した方が良いと思う
特に意図通りならこのレスはスルーしてくれ
492どんぐりキャノン ★ 警備員[Lv.111][UR武+20][UR防+15][森]
2024/09/01(日) 14:12:20.09ID:CAP_USER The marketplace should be done soon.
493ななしさん 警備員[Lv.161][SSR武][UR防][苗] (ワッチョイ)
2024/09/01(日) 14:17:36.51ID:1dSIjl0L0 >>492
Hi, Donkya.
I have a small suggestion.
How about allowing only UPLIFT subscribers to set the “大砲禁止 (donguri=x/3 and x/4)” when starting a thread?
This would increase the value of UPLIFT and make it easier for hunters to shell by limiting the number of 大砲禁止 threads.
Please consider this.
ちょっとした提案がある。
スレッドを立てる際の「大砲禁止(donguri=x/3及びx/4)」については、UPLIFT契約者だけが設定できるようにしてはどうだろうか?
そうすることでUPLIFTの価値を高めることができるし、大砲禁止のスレッドが限定されることでハンターが砲撃しやすい環境を実現できる。
検討してみて欲しい。
Hi, Donkya.
I have a small suggestion.
How about allowing only UPLIFT subscribers to set the “大砲禁止 (donguri=x/3 and x/4)” when starting a thread?
This would increase the value of UPLIFT and make it easier for hunters to shell by limiting the number of 大砲禁止 threads.
Please consider this.
ちょっとした提案がある。
スレッドを立てる際の「大砲禁止(donguri=x/3及びx/4)」については、UPLIFT契約者だけが設定できるようにしてはどうだろうか?
そうすることでUPLIFTの価値を高めることができるし、大砲禁止のスレッドが限定されることでハンターが砲撃しやすい環境を実現できる。
検討してみて欲しい。
494ななしさん 警備員[Lv.60] (ワッチョイW)
2024/09/01(日) 14:17:53.16ID:a2mXAofA0 Hi, どんぐりキャノン★
I have a request.
Regarding the board "poverty", could you please change the board setting ACORN1 to cannon-prohibited and acorn level display (donguri=1/3 in terms of the extend command)?
In other words, I want the board to set BBS_ACORN=3.
https://greta.5ch.net/poverty/SETTING.TXT
Most of the threads on this board are created with cannons disabled.
We would like to allow cannon use on a thread-by-thread basis with the extend command if it is to be used.
I have a request.
Regarding the board "poverty", could you please change the board setting ACORN1 to cannon-prohibited and acorn level display (donguri=1/3 in terms of the extend command)?
In other words, I want the board to set BBS_ACORN=3.
https://greta.5ch.net/poverty/SETTING.TXT
Most of the threads on this board are created with cannons disabled.
We would like to allow cannon use on a thread-by-thread basis with the extend command if it is to be used.
495ななしさん 警備員[Lv.161][SSR武][UR防][苗] (ワッチョイ)
2024/09/01(日) 14:18:10.09ID:1dSIjl0L0 >>492
"marketplace" クル━━━━(゚∀゚)━━━━!!
"marketplace" クル━━━━(゚∀゚)━━━━!!
496ななしさん 警備員[Lv.141][N武+4][N防+4][林] (ワッチョイ)
2024/09/01(日) 14:19:15.84ID:zFIA1pke0 To どんぐりキャノン★
Ace★さん達と連携する事は出来ますか?
https://agree.5ch.net/test/read.cgi/sakud/1715094025/178
178: Ace ★ 2024/08/28(水) 18:53:07.58 ID:CAP_USER
迷惑行為的ハンターは対処する仕組みはあったようが良いとは思いますが、
Ace★さん達と連携する事は出来ますか?
https://agree.5ch.net/test/read.cgi/sakud/1715094025/178
178: Ace ★ 2024/08/28(水) 18:53:07.58 ID:CAP_USER
迷惑行為的ハンターは対処する仕組みはあったようが良いとは思いますが、
497ななしさん 警備員[Lv.36][苗] (ワッチョイ)
2024/09/01(日) 14:37:11.68ID:pj2bhTyG0 Hi, どんぐりキャノン★
The timing of obtaining items for ``Exploration'', ``Mining'', and ``Lumberjack'' has been unified.
We have abolished the system where the amount of items obtained depends on the skill selected at the time.
The amount of items obtained for "Exploration", "Mining", and "Lumberjack" depends on each skill.
I would like it to be adjusted to maintain balance.
It seems that the "slowed down" of water attribute weapons has been adjusted, but the skill occurrence rate has also changed.
The effect has become too high. When the first adjustment had almost no effect
I would like the adjustment to be somewhere in the middle.
The timing of obtaining items for ``Exploration'', ``Mining'', and ``Lumberjack'' has been unified.
We have abolished the system where the amount of items obtained depends on the skill selected at the time.
The amount of items obtained for "Exploration", "Mining", and "Lumberjack" depends on each skill.
I would like it to be adjusted to maintain balance.
It seems that the "slowed down" of water attribute weapons has been adjusted, but the skill occurrence rate has also changed.
The effect has become too high. When the first adjustment had almost no effect
I would like the adjustment to be somewhere in the middle.
498ななしさん 警備員[Lv.20][R武][N防][警] (アウアウウー)
2024/09/01(日) 14:44:13.87ID:19axNLMWa マーケットは仕様によってはゲームを根本から破壊する恐れがあるから
公開する前に仕様をここで公表して、問題ないか議論した方がいいと思う
例えばmod付きの装備も売れるんだったら警備員は武器・防具製作のスキルがほぼ無価値になるし(ハンターから高mod装備を買った方が良いから)
公開する前に仕様をここで公表して、問題ないか議論した方がいいと思う
例えばmod付きの装備も売れるんだったら警備員は武器・防具製作のスキルがほぼ無価値になるし(ハンターから高mod装備を買った方が良いから)
Dear Mr.
I’m really, really looking forward to the implementation of the market.
Please settle the marketplace to the enjoyable place even I, who don't play games, can enjoy myself, everybody!!!
I’m really, really looking forward to the implementation of the market.
Please settle the marketplace to the enjoyable place even I, who don't play games, can enjoy myself, everybody!!!
>>498
そのとおりやね
オープン前に大体のスペックをオープンしてもらってここで意見を出し合い、まとまったあたりで実装するのがベストかな?
アイテムの取引が始まってしまったら仕様を戻したりするのは大変やと思う
That's right.
I think it would be best to have the general specs released before the marketplace opens, exchange opinions here, and then implement them when they're agreed upon.
I think it would be difficult to change the specs back once item trading has started.
そのとおりやね
オープン前に大体のスペックをオープンしてもらってここで意見を出し合い、まとまったあたりで実装するのがベストかな?
アイテムの取引が始まってしまったら仕様を戻したりするのは大変やと思う
That's right.
I think it would be best to have the general specs released before the marketplace opens, exchange opinions here, and then implement them when they're agreed upon.
I think it would be difficult to change the specs back once item trading has started.
501ななしさん 警備員[Lv.160][UR武][UR防][苗] (ワッチョイ)
2024/09/01(日) 15:59:12.21ID:uiZnKFXK0 Such a scheduled 5ch is boring.
Don't forget the spirit of “Let's see what happens!" & “what will be will be."
Don't forget the spirit of “Let's see what happens!" & “what will be will be."
先走れってのはわかるが
物の移動が伴う
アイテムはゲームを潰す恐れがある
慎重に検討してもいいだろう
I know you're being rash, but it would involve moving items around, which could ruin the game. I think it's worth giving it some careful consideration.
物の移動が伴う
アイテムはゲームを潰す恐れがある
慎重に検討してもいいだろう
I know you're being rash, but it would involve moving items around, which could ruin the game. I think it's worth giving it some careful consideration.
503ななしさん 警備員[Lv.169][UR武][UR防][苗] (ワッチョイ)
2024/09/01(日) 22:14:49.53ID:mE9A1msd0 いままでどおりでいいよ
どんキャ「マケプレできたから開放しといた」
おまえら「うおおおおおおお」
アブソル「アイテム消えた🥺補填しろ」
おまえら「また嘘ついてる・・・・」
どんキャ「マケプレできたから開放しといた」
おまえら「うおおおおおおお」
アブソル「アイテム消えた🥺補填しろ」
おまえら「また嘘ついてる・・・・」
504ななしさん 警備員[Lv.10][新芽] (オイコラミネオ)
2024/09/01(日) 22:21:31.73ID:DOUwIaoDM505ななしさん 警備員[Lv.16][SSR武+2][SR防+2][苗] (ワッチョイ)
2024/09/02(月) 03:09:21.48ID:r7VpLMOZ0 「ドングリキャノン発射あ!! くらえっドンキャ」
506ななしさん ハンター[Lv.436][UR武][UR防限][木] (USW)
2024/09/02(月) 04:49:23.03ID:eQ+/+flbH Hello どんぐりキャノン★
Can you please force and mandate Donguri on dcamera board or its server?
https://mevius.5ch.net/dcamera/
The board discusses the photography but it is extremely disturbing and shocking to see a script constantly posting photos of dead corpses and unrelated conversation related to the topic.
Thank you for your consideration.
Can you please force and mandate Donguri on dcamera board or its server?
https://mevius.5ch.net/dcamera/
The board discusses the photography but it is extremely disturbing and shocking to see a script constantly posting photos of dead corpses and unrelated conversation related to the topic.
Thank you for your consideration.
507ななしさん 警備員[Lv.10][新芽] (ワッチョイW)
2024/09/02(月) 09:24:07.00ID:pja1i/fh0 The acorn system should be an independent system. It is premature to link it to the deletion relationship.
508ななしさん 警備員[Lv.81][苗] (ワッチョイW)
2024/09/02(月) 10:12:33.01ID:Kyxj6n9f0 >>507
I agree.
Which is the goal of the Donguri system,
tools to deal with vandalism or a player-killing game? >> どんぐりキャノン★
I agree.
Which is the goal of the Donguri system,
tools to deal with vandalism or a player-killing game? >> どんぐりキャノン★
Dear Mr. DonguriCanon...
I (we) just want to know the market specifications.
ドンキャさーん
あらあらでいいからマーケットの仕様が知りたいなー
I (we) just want to know the market specifications.
ドンキャさーん
あらあらでいいからマーケットの仕様が知りたいなー
専ブラの機能で省略されたスレタイが何度見ても「どんぐりキャノンに告白するスレッド」に空目する
511ななしさん ハンター[Lv.723][R武+8][N防+42][森] (ブーイモ)
2024/09/02(月) 20:02:11.27ID:7U5xkVMXM どんぐりキャノン★がアップを始めましたスレ
512ななしさん 警備員[Lv.50][SR武+1][SR防+4] (ワッチョイ)
2024/09/02(月) 21:02:55.15ID:TDDCTLTR0 >>492
Hi, どんぐりキャノン★
Script trolls have been coming to the "watch board (https://lavender.5ch.net/watch/)" for three days in a row.
I would like to introduce BBS_ACORN=2 to https://lavender.5ch.net/watch/.
Hi, どんぐりキャノン★
Script trolls have been coming to the "watch board (https://lavender.5ch.net/watch/)" for three days in a row.
I would like to introduce BBS_ACORN=2 to https://lavender.5ch.net/watch/.
513ななしさん 警備員[Lv.11] (ワッチョイ)
2024/09/02(月) 22:09:55.95ID:2pphNOxa0 Thread to confess to DonguriCannon?
515ななしさん 警備員[Lv.10][新芽] (ワッチョイW)
2024/09/03(火) 12:08:28.37ID:UwVVvcDq0 ILY.We wish you good luck.
>>515
ILY FMH
ILY FMH
517ななしさん 警備員[Lv.143][木警] (ワッチョイW)
2024/09/03(火) 20:03:04.42ID:uRuE74BB0 Why doesn't donguri=x/y in the extend command work only for the thread creator?
All other extend command arguments are working, so isn't this a bug?
All other extend command arguments are working, so isn't this a bug?
スレッドトップでいいと思いますけどね
スレッド途中でどんぐりや大砲の切替が出来てしまうと、
例えばどんぐり10のスレッドをどんぐりゼロに変更して書いて戻すとか
大砲不可スレを可に変更して撃つ
とか出来てしまい、
スレッドとして機能しなくなりますよ
スレッド途中でどんぐりや大砲の切替が出来てしまうと、
例えばどんぐり10のスレッドをどんぐりゼロに変更して書いて戻すとか
大砲不可スレを可に変更して撃つ
とか出来てしまい、
スレッドとして機能しなくなりますよ
519ななしさん 警備員[Lv.55][SR武][SR防] (ワッチョイ)
2024/09/03(火) 21:17:30.03ID:qKShwtir0 大砲禁止設定で短時間に大量にスレを乱立して埋め立てて板を鯖落ちさせたり即し判定勝厳しい板で既存スレを勢い下に追いやって落とす大規模スクリプト攻撃があったり
規制強めた今でも大砲禁止スレ乱立して撃たれてレベル0になってもスクリプトや荒らしがどんぐりを育てる畑に使用してまたすぐ荒らしはじめる例が後を絶たなかったので
1だけは撃てるようにした経緯がある
逆にスレ立てしたら乱射被害リスクもあるが
有課金UPLIFTユーザーどんぐり高レベルなら1として撃たれても傷は浅いので
結果としてスレ立てが間接的に登録者有課金者特権に傾いてきてはいるのかなと
規制強めた今でも大砲禁止スレ乱立して撃たれてレベル0になってもスクリプトや荒らしがどんぐりを育てる畑に使用してまたすぐ荒らしはじめる例が後を絶たなかったので
1だけは撃てるようにした経緯がある
逆にスレ立てしたら乱射被害リスクもあるが
有課金UPLIFTユーザーどんぐり高レベルなら1として撃たれても傷は浅いので
結果としてスレ立てが間接的に登録者有課金者特権に傾いてきてはいるのかなと
521ななしさん 警備員[Lv.62][N武][N防] (ワッチョイ)
2024/09/03(火) 23:28:01.64ID:nxYNu+Jk0 最初から1だけはどんぐりextendだけ効果が出なかった記憶
ついでに、Lv.10警備員がLv.100規制のスレッドを立てられる事は明らかに不具合
単純にどんぐり設定だけ、有効になるタイミングを間違えただけかと
ついでに、Lv.10警備員がLv.100規制のスレッドを立てられる事は明らかに不具合
単純にどんぐり設定だけ、有効になるタイミングを間違えただけかと
522ななしさん 警備員[Lv.89] (ワッチョイW)
2024/09/03(火) 23:41:00.59ID:wvqn9tDD0 >>521
>単純にどんぐり設定だけ、有効になるタイミングを間違えただけかと
俺もそう思う
コマンドにdonguriオプションできたころから1だけ未適用だった
適用タイミングについてはどんぐりキャノン★とのコミュニケーションされた記録が無いし
>単純にどんぐり設定だけ、有効になるタイミングを間違えただけかと
俺もそう思う
コマンドにdonguriオプションできたころから1だけ未適用だった
適用タイミングについてはどんぐりキャノン★とのコミュニケーションされた記録が無いし
524ななしさん 警備員[Lv.34] (ワッチョイW)
2024/09/04(水) 00:55:21.95ID:IoSsoykz0 >>492
Hi Donguri Canon
Is it true that the topic of disabling the 5th parameter (donguri=x/y) in the extend command only for the thread master(equal >>1)?
If not I agree with >517,521.
We assume that the reason why the fifth parameter (donguri=x/y) of the extend command is not effective only for the thread master is due to the fact that the processing up to the existing fourth parameter of the extend command and the newly added fifth parameter (donguri=x/y) in the donguri system are implemented separately.
Do you overwrite the 5th parameter (donguri=x/y) with donguri base later after the thread creation process is finished?
I think the bug will be resolved if the processing timing of up to the 4th parameter and the 5th parameter are the same.
Please consult with the bbs.cgi developer to address this issue.
Hi Donguri Canon
Is it true that the topic of disabling the 5th parameter (donguri=x/y) in the extend command only for the thread master(equal >>1)?
If not I agree with >517,521.
We assume that the reason why the fifth parameter (donguri=x/y) of the extend command is not effective only for the thread master is due to the fact that the processing up to the existing fourth parameter of the extend command and the newly added fifth parameter (donguri=x/y) in the donguri system are implemented separately.
Do you overwrite the 5th parameter (donguri=x/y) with donguri base later after the thread creation process is finished?
I think the bug will be resolved if the processing timing of up to the 4th parameter and the 5th parameter are the same.
Please consult with the bbs.cgi developer to address this issue.
525ななしさん 警備員[Lv.65] (ワッチョイW)
2024/09/04(水) 01:07:01.06ID:EZA7R0MN0 乱立に都度大砲撃って防いでるってあんまり聞いたこと無いけど、
1だけ撃てて楽しいとかいうハンターや、1だけ撃たれるってスレ立て人の不満はよくきく
一度設定したらそれで終わりってわけじゃないだろうし見直しても良い気がする
1だけ撃てて楽しいとかいうハンターや、1だけ撃たれるってスレ立て人の不満はよくきく
一度設定したらそれで終わりってわけじゃないだろうし見直しても良い気がする
>>520
>大砲禁止設定で短時間に大量にスレを乱立して埋め立てて板を鯖落ちさせたり即し判定勝厳しい板で既存スレを勢い下に追いやって落とす大規模スクリプト攻撃があったり
どんぐりシステムとは無関係に去年あたりから激化していた荒らしで
どんぐりシステムとは無関係の時間あたりのスレ立て数制限によって既にほぼ起こらなくなっている
>規制強めた今でも大砲禁止スレ乱立して撃たれてレベル0になってもスクリプトや荒らしがどんぐりを育てる畑に使用してまたすぐ荒らしはじめる例が後を絶たなかったので
実際にはこういう現象が報告された事はない
>大砲禁止設定で短時間に大量にスレを乱立して埋め立てて板を鯖落ちさせたり即し判定勝厳しい板で既存スレを勢い下に追いやって落とす大規模スクリプト攻撃があったり
どんぐりシステムとは無関係に去年あたりから激化していた荒らしで
どんぐりシステムとは無関係の時間あたりのスレ立て数制限によって既にほぼ起こらなくなっている
>規制強めた今でも大砲禁止スレ乱立して撃たれてレベル0になってもスクリプトや荒らしがどんぐりを育てる畑に使用してまたすぐ荒らしはじめる例が後を絶たなかったので
実際にはこういう現象が報告された事はない
527ななしさん 警備員[Lv.118][UR武][UR防][木] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 01:14:30.64ID:hBPBI2iY0 >>527
間違った情報を解釈する必要はない
間違った情報を解釈する必要はない
529ななしさん 警備員[Lv.118][UR武][UR防][木] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 01:24:46.95ID:hBPBI2iY0530ななしさん ハンター[Lv.548][SR武][UR防][木] (スフッT)
2024/09/04(水) 01:33:50.03ID:Ygg3wgu3d そもそもどんぐりを植えて育てるのに「書き込みが成功する」という要素は必要ない
一回目の書き込みが「どんぐりレベルが足りません」というエラーで書き込めなくてもどんぐりクッキーの育成は始まっている
この時点で「大砲無効スレが荒らしのどんぐり育成に使われる」なんて話に意味は全くないし
荒らしもわざわざレベル0大砲無効スレを探して書き込むなんてめんどくさいだけで有利な効果がない事はしていないだろうと推測できる
いつまでこの頭の悪い都市伝説を引っ張る気なのか?
何か鋭い事を思いついた気にでもなっていたのか?
一回目の書き込みが「どんぐりレベルが足りません」というエラーで書き込めなくてもどんぐりクッキーの育成は始まっている
この時点で「大砲無効スレが荒らしのどんぐり育成に使われる」なんて話に意味は全くないし
荒らしもわざわざレベル0大砲無効スレを探して書き込むなんてめんどくさいだけで有利な効果がない事はしていないだろうと推測できる
いつまでこの頭の悪い都市伝説を引っ張る気なのか?
何か鋭い事を思いついた気にでもなっていたのか?
>>529
ただの間違いです
ただの間違いです
532ななしさん 警備員[Lv.158][森] (ワッチョイW)
2024/09/04(水) 01:36:17.20ID:NUGShcV/0 ここで雑談するやつは撃っていいのか?
533ななしさん 警備員[Lv.99][N武+1][SR防][木] (スッップ)
2024/09/04(水) 02:15:04.98ID:9FMZRdhid という雑談をしかけたあなた自信から撃っていきましょう
534どんぐり板の名無し 警備員[Lv.63][N武][N防] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 08:33:49.07ID:YW0EDdnc0 草案
■ゲームと荒らし対策の分離
・名前欄「!challenge」の実装、[挑戦]がつき大乱闘をする事ができる
・名前欄「!challenge」での投稿時に鉄の玉を1つ消費する
・名前欄「!challenge」への挑戦時に鉄の玉を1つ消費する
・従来のアリーナへの挑戦時には、鉄の玉を1つ消費する
・従来のアリーナでの防衛時には、何も消費しない
・従来の大砲使用時には、大乱闘が起きずに直撃し、木の玉を1つ消費する
■荒らし対策
・複数ハンターからの直撃で、レベルダウン
・さらに撃たれたら、投稿時のIPを一時遮断(上記含めて重複の無いハンター数)
・木材10個で木の玉を1つ作成
これで荒らしの書き込みに対応
さらに荒らしの大砲にも対応
ゲームと荒らし対策の両立もできる
一石三鳥
■ゲームと荒らし対策の分離
・名前欄「!challenge」の実装、[挑戦]がつき大乱闘をする事ができる
・名前欄「!challenge」での投稿時に鉄の玉を1つ消費する
・名前欄「!challenge」への挑戦時に鉄の玉を1つ消費する
・従来のアリーナへの挑戦時には、鉄の玉を1つ消費する
・従来のアリーナでの防衛時には、何も消費しない
・従来の大砲使用時には、大乱闘が起きずに直撃し、木の玉を1つ消費する
■荒らし対策
・複数ハンターからの直撃で、レベルダウン
・さらに撃たれたら、投稿時のIPを一時遮断(上記含めて重複の無いハンター数)
・木材10個で木の玉を1つ作成
これで荒らしの書き込みに対応
さらに荒らしの大砲にも対応
ゲームと荒らし対策の両立もできる
一石三鳥
535 警備員[Lv.182][森] (ワッチョイW)
2024/09/04(水) 08:36:37.40ID:07GCcLif0 >>534
鉄の玉の時点で大反対
鉄の玉の時点で大反対
鉄の玉、俺はいいと思うよ
ただ、ペナルティについては
思わぬ巻き込まれや、悪意あるハンターによる悪用が心配かな
> ・複数ハンターからの直撃で、レベルダウン
> ・さらに撃たれたら、投稿時のIPを一時遮断(上記含めて重複の無いハンター数)
ただ、ペナルティについては
思わぬ巻き込まれや、悪意あるハンターによる悪用が心配かな
> ・複数ハンターからの直撃で、レベルダウン
> ・さらに撃たれたら、投稿時のIPを一時遮断(上記含めて重複の無いハンター数)
>>530
撃っても撃っても増殖していた板やそういう時期をご存知ない乱射魔かな?
撃っても撃っても増殖していた板やそういう時期をご存知ない乱射魔かな?
539ななしさん 警備員[Lv.27][N武][N防] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 08:57:23.77ID:YZoLRTio0540ななしさん 警備員[Lv.63][N武][N防] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 09:05:45.64ID:YW0EDdnc0 > 鉄の大砲の玉を作るには鉄が24必要です。
!challengeレスの濫用を防ぐためと思ったけど
結構多くの鉄が必要なのね
鉄のキーに変換なんて需要が無ければよかったけど
木材10個で鉄の玉も作れる
でいっか
!challengeレスの濫用を防ぐためと思ったけど
結構多くの鉄が必要なのね
鉄のキーに変換なんて需要が無ければよかったけど
木材10個で鉄の玉も作れる
でいっか
541どんぐりキャノン ★ 警備員[Lv.112][UR武+20][UR防+15][森]
2024/09/04(水) 09:07:32.18ID:CAP_USER Hello everybody.
I am working on the marketplace.
I am working on the marketplace.
>>534
> ・名前欄「!challenge」での投稿時に鉄の玉を1つ消費する
[挑戦]って、1戦したら勝敗にかかわらず効果が消えるのかな?
それなら、鉄の玉1個のままでいいと思うけど
現状の、1レスあたり6人までのハンターに撃たれる可能性があることと一致させるなら
複数個消費でもいいかも?
6個とか、数字を丸めて5個とか、ちょっと重くして10個とか
> ・名前欄「!challenge」での投稿時に鉄の玉を1つ消費する
[挑戦]って、1戦したら勝敗にかかわらず効果が消えるのかな?
それなら、鉄の玉1個のままでいいと思うけど
現状の、1レスあたり6人までのハンターに撃たれる可能性があることと一致させるなら
複数個消費でもいいかも?
6個とか、数字を丸めて5個とか、ちょっと重くして10個とか
544ななしさん 警備員[Lv.166][UR武][UR防][苗] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 09:16:10.71ID:eUqLjwcj0 >>541
Hi, Donkya.
Is it time to make the item bag UI a sliding button, radio button, or checkbox?
As the number of items you hold increases, every time you do something, the page reloads and you have to search for an item to continue working.
This can be very stressful.
[装備] should be a radio button, or a slide switch that can be turned on exclusively
[錠/解錠] is a slide switch or checkbox
[分解] should be a checkbox.
I hope they change each of these and update them sequentially!
そろそろアイテムバッグのUIをスライドボタンやラジオボタン、チェックボックスにしませんか?
保持するアイテム数が多くなってくると、何か操作をするたびにページの再読み込みになって、作業を続けるためにアイテムを探すことになります。
これはとてもストレスになります。
[装備]はラジオボタン、あるいは排他的にオンにできるスライドスイッチに
[錠/解錠]はスライドスイッチかチェックボックスに
[分解]はチェックボックスに
それぞれ変更して、逐次更新するようになるといいなぁ
Hi, Donkya.
Is it time to make the item bag UI a sliding button, radio button, or checkbox?
As the number of items you hold increases, every time you do something, the page reloads and you have to search for an item to continue working.
This can be very stressful.
[装備] should be a radio button, or a slide switch that can be turned on exclusively
[錠/解錠] is a slide switch or checkbox
[分解] should be a checkbox.
I hope they change each of these and update them sequentially!
そろそろアイテムバッグのUIをスライドボタンやラジオボタン、チェックボックスにしませんか?
保持するアイテム数が多くなってくると、何か操作をするたびにページの再読み込みになって、作業を続けるためにアイテムを探すことになります。
これはとてもストレスになります。
[装備]はラジオボタン、あるいは排他的にオンにできるスライドスイッチに
[錠/解錠]はスライドスイッチかチェックボックスに
[分解]はチェックボックスに
それぞれ変更して、逐次更新するようになるといいなぁ
545ななしさん 警備員[Lv.166][UR武][UR防][苗] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 09:16:41.27ID:eUqLjwcj0 >>542
Regarding the term 「ハンターネーム」
There seems to be a frequent misunderstanding by novice security guards that the 「ハンターネーム」 can only be changed by hunters.
Since this is a name that guards also use, why not change it to a term such as 「どんぐりネーム」 for example?
The revised sections include the link string to the 「ハンターネーム変更サービス」 at the base and four locations within https://donguri.5ch.net/rename.
In addition, the link to the 「ハンターネーム変更サービス」 in the footer of each subpage will also be modified.
「ハンターネーム」という用語について
警備員の初心者がハンターネームはハンターしか変えられないと誤解するケースが頻繁に起こっているようです。
これは警備員も使う名前なので例えば「どんぐりネーム」といった用語に変えてみてはどうでしょう。
修正する箇所は基地にある「ハンターネーム変更サービス」へのリンク文字列と https://donguri.5ch.net/rename 内の4箇所
更に、各サブページのフッターの「ハンターネーム変更サービス」へのリンク文字列も変更箇所となります。
Regarding the term 「ハンターネーム」
There seems to be a frequent misunderstanding by novice security guards that the 「ハンターネーム」 can only be changed by hunters.
Since this is a name that guards also use, why not change it to a term such as 「どんぐりネーム」 for example?
The revised sections include the link string to the 「ハンターネーム変更サービス」 at the base and four locations within https://donguri.5ch.net/rename.
In addition, the link to the 「ハンターネーム変更サービス」 in the footer of each subpage will also be modified.
「ハンターネーム」という用語について
警備員の初心者がハンターネームはハンターしか変えられないと誤解するケースが頻繁に起こっているようです。
これは警備員も使う名前なので例えば「どんぐりネーム」といった用語に変えてみてはどうでしょう。
修正する箇所は基地にある「ハンターネーム変更サービス」へのリンク文字列と https://donguri.5ch.net/rename 内の4箇所
更に、各サブページのフッターの「ハンターネーム変更サービス」へのリンク文字列も変更箇所となります。
546ななしさん 警備員[Lv.166][UR武][UR防][苗] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 09:17:08.41ID:eUqLjwcj0 >>541
Regarding the term 「ハンターネーム」
There seems to be a frequent misunderstanding by novice security guards that the 「ハンターネーム」 can only be changed by hunters.
Since this is a name that guards also use, why not change it to a term such as 「どんぐりネーム」 for example?
The revised sections include the link string to the 「ハンターネーム変更サービス」 at the base and four locations within https://donguri.5ch.net/rename.
In addition, the link to the 「ハンターネーム変更サービス」 in the footer of each subpage will also be modified.
「ハンターネーム」という用語について
警備員の初心者がハンターネームはハンターしか変えられないと誤解するケースが頻繁に起こっているようです。
これは警備員も使う名前なので例えば「どんぐりネーム」といった用語に変えてみてはどうでしょう。
修正する箇所は基地にある「ハンターネーム変更サービス」へのリンク文字列と https://donguri.5ch.net/rename 内の4箇所
更に、各サブページのフッターの「ハンターネーム変更サービス」へのリンク文字列も変更箇所となります。
Regarding the term 「ハンターネーム」
There seems to be a frequent misunderstanding by novice security guards that the 「ハンターネーム」 can only be changed by hunters.
Since this is a name that guards also use, why not change it to a term such as 「どんぐりネーム」 for example?
The revised sections include the link string to the 「ハンターネーム変更サービス」 at the base and four locations within https://donguri.5ch.net/rename.
In addition, the link to the 「ハンターネーム変更サービス」 in the footer of each subpage will also be modified.
「ハンターネーム」という用語について
警備員の初心者がハンターネームはハンターしか変えられないと誤解するケースが頻繁に起こっているようです。
これは警備員も使う名前なので例えば「どんぐりネーム」といった用語に変えてみてはどうでしょう。
修正する箇所は基地にある「ハンターネーム変更サービス」へのリンク文字列と https://donguri.5ch.net/rename 内の4箇所
更に、各サブページのフッターの「ハンターネーム変更サービス」へのリンク文字列も変更箇所となります。
>>541
Good Morning Mr. (in Japan, its morninng)
Regarding the market specs,
would it be possible for you to present them to us before they are implemented?
Since everyone who will be participating is concerned about them,
there has been an opinion that it would be better to consider the details after they are made public and in use.
Good Morning Mr. (in Japan, its morninng)
Regarding the market specs,
would it be possible for you to present them to us before they are implemented?
Since everyone who will be participating is concerned about them,
there has been an opinion that it would be better to consider the details after they are made public and in use.
548ななしさん 警備員[Lv.166][UR武][UR防][苗] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 09:18:04.98ID:eUqLjwcj0 >>541
On the ‘too many numerical references’ error.
Why not limit it to unregistered guards?
At the moment, the only targeted vandals are unregistered low-levels, so this would be effective enough, plus it would encourage people to buy UPLIFT and register their e-mail addresses.
「数値参照が多すぎます」エラーについて。
未登.録の警備員に限定してはどうだろうか?
今のところ対象となる荒らしは未登.録の低レベルだけなのでこれで十分効果を上げられるし、しかもUPLIFT購入やメアド登.録を促せる。
On the ‘too many numerical references’ error.
Why not limit it to unregistered guards?
At the moment, the only targeted vandals are unregistered low-levels, so this would be effective enough, plus it would encourage people to buy UPLIFT and register their e-mail addresses.
「数値参照が多すぎます」エラーについて。
未登.録の警備員に限定してはどうだろうか?
今のところ対象となる荒らしは未登.録の低レベルだけなのでこれで十分効果を上げられるし、しかもUPLIFT購入やメアド登.録を促せる。
549ななしさん 警備員[Lv.19][苗] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 09:21:42.19ID:E6qQ5nJb0 >>541
An example of how to obtain skills and items
For example, let's say that exploration and mining are both at the same level, 300.
From exploration, you can obtain 30 iron keys at 1/10 of your skill level three times per season.
If you balance this, mining will start at the same time.
Iron at the same time as getting the iron key, same as skill level, 300 each
I think it would be appropriate to just get it.
It takes 15 iron to make one iron key, so it is inferior when converted to an iron key,
Iron has other uses, such as being made into iron cannon bullets, so it is better to use less iron.
It is considered that the balance is maintained. I hope this serves as a guideline.
An example of how to obtain skills and items
For example, let's say that exploration and mining are both at the same level, 300.
From exploration, you can obtain 30 iron keys at 1/10 of your skill level three times per season.
If you balance this, mining will start at the same time.
Iron at the same time as getting the iron key, same as skill level, 300 each
I think it would be appropriate to just get it.
It takes 15 iron to make one iron key, so it is inferior when converted to an iron key,
Iron has other uses, such as being made into iron cannon bullets, so it is better to use less iron.
It is considered that the balance is maintained. I hope this serves as a guideline.
550ななしさん 警備員[Lv.63][N武][N防] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 09:23:18.11ID:YW0EDdnc0 >>542
[挑戦]は回数じゃなく2時間の効果でいいと思ってる、所詮ゲームだし
(というか、1レスあたりの大砲可能数があったんだ・・・上限なんて必要なさそうなのに)
消費する物は、入手に時間がかかるアイテム量であれば、いいかなと
[挑戦]は回数じゃなく2時間の効果でいいと思ってる、所詮ゲームだし
(というか、1レスあたりの大砲可能数があったんだ・・・上限なんて必要なさそうなのに)
消費する物は、入手に時間がかかるアイテム量であれば、いいかなと
>>541
I have a request regarding the display of the item bag.
I don't know how many weapons and armor I currently have, so is it possible to display this?
For example
アイテムバッグには合計 70 スロットがあります。
空き:10 / 武器:30 / 防具:30
(There are a total of 70 slots in the item bag.)
(Free: 10 / Weapons: 30 / Armor: 30)
I have a request regarding the display of the item bag.
I don't know how many weapons and armor I currently have, so is it possible to display this?
For example
アイテムバッグには合計 70 スロットがあります。
空き:10 / 武器:30 / 防具:30
(There are a total of 70 slots in the item bag.)
(Free: 10 / Weapons: 30 / Armor: 30)
552ななしさん 警備員[Lv.19][苗] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 09:25:05.03ID:E6qQ5nJb0 It seems that the "slowed down" of water attribute weapons has been adjusted, but the skill occurrence rate has also changed.
The effect has become too high. When the first adjustment had almost no effect
I would like the adjustment to be somewhere in the middle.
The effect has become too high. When the first adjustment had almost no effect
I would like the adjustment to be somewhere in the middle.
554ななしさん 警備員[Lv.166][UR武][UR防][苗] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 09:33:30.63ID:eUqLjwcj0 >>545
Sorry, It's wrong anchor.
Sorry, It's wrong anchor.
555ななしさん 警備員[Lv.159][森] (ワッチョイW)
2024/09/04(水) 09:37:32.66ID:NUGShcV/0 却下されてもいいけど、
ドンキャ氏の 今マーケットやってまっせ
とのメッセージに対しては
メインテーマはマーケットだと思うんだよね
矢継ぎ早にいろいろ聞いてもドンキャ氏は答えられないのでは?
ドンキャ氏の 今マーケットやってまっせ
とのメッセージに対しては
メインテーマはマーケットだと思うんだよね
矢継ぎ早にいろいろ聞いてもドンキャ氏は答えられないのでは?
557ななしさん 警備員[Lv.63][N武][N防] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 09:39:31.51ID:YW0EDdnc0 >>553
大砲ペナルティは直撃のみで、大乱闘ではペナルティは発生無しと考えていて
そのペナルティも
3ハンターでペナルティかもしれない
5ハンターでペナルティかもしれない
10ハンターでペナルティかもしれない
100ハンターでペナルティかもしれない
そこらへんは水面下で調整をね
大砲ペナルティは直撃のみで、大乱闘ではペナルティは発生無しと考えていて
そのペナルティも
3ハンターでペナルティかもしれない
5ハンターでペナルティかもしれない
10ハンターでペナルティかもしれない
100ハンターでペナルティかもしれない
そこらへんは水面下で調整をね
558ななしさん 警備員[Lv.63][N武][N防] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 09:41:03.80ID:YW0EDdnc0 私も少し黙ります
559ななしさん 警備員[Lv.31] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 09:42:48.79ID:L8cMA/gy0 >>541
There is a person in the arena who is using bots to repeatedly attack at high speed to take over the leader and earn acorns.
Since that person uses multiple accounts, he always appears just before the acorns are distributed.
Can you do something about this?
There is a person in the arena who is using bots to repeatedly attack at high speed to take over the leader and earn acorns.
Since that person uses multiple accounts, he always appears just before the acorns are distributed.
Can you do something about this?
>>557
スレッドに投稿レベル制限をかけて荒らし対策にする、っていう機能は維持したいから
大乱闘ではペナルティなし、とするなら、条件を厳しくしてほしいかな
ペナルティを気にせず遊べるのは、それはそれで楽しいだろうけど、
どんぐりの肝はスクリプト対策だから
スレッドに投稿レベル制限をかけて荒らし対策にする、っていう機能は維持したいから
大乱闘ではペナルティなし、とするなら、条件を厳しくしてほしいかな
ペナルティを気にせず遊べるのは、それはそれで楽しいだろうけど、
どんぐりの肝はスクリプト対策だから
561ななしさん 警備員[Lv.174][UR武+48][SR防+44][木] (JP)
2024/09/04(水) 09:52:13.49ID:201jxPbCH >>541
Help! Acorn Canon,
Can you add "BBS_ACORN=2"and"VIPQ2" to this board ?
https://nhk2.5ch.net/nhk/
Nothing is being addressed, and we remain at the mercy of the attacks.
Help! Acorn Canon,
Can you add "BBS_ACORN=2"and"VIPQ2" to this board ?
https://nhk2.5ch.net/nhk/
Nothing is being addressed, and we remain at the mercy of the attacks.
562ななしさん 警備員[Lv.19][苗] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 09:53:00.32ID:E6qQ5nJb0 Honestly,
Until script countermeasures continue to have visible effects
I would like the development and operation of arenas and markets to be frozen.
There should be an order to things.
Until script countermeasures continue to have visible effects
I would like the development and operation of arenas and markets to be frozen.
There should be an order to things.
563どんぐりキャノン ★ 警備員[Lv.112][UR武+20][UR防+15][森]
2024/09/04(水) 10:40:16.60ID:CAP_USER >>500
Regarding marketplace general specs, here is what I have planned and am developing.
Each person will have an ability to open their own market for free.
You can browse a list of all open markets.
Each marketplace will have their own page with some customization from the owner.
If the owner is no longer active on donguri, then their marketplace will close temporarily until they are active again. Activity will be defined by whether or not the owner has logged in to their donguri account, and whether or not there are active bids for the listed items.
Each marketplace can list up to 10 items at a time by default.
We can have ability to upgrade the amount of items you can list for Marimo points.
Each item requires a listing fee.
0.001 donguri is the planned initial listing fee, but we might need to readjust the fee after some observation.
The listing fee is to prevent people from putting a lot of junk items, or changing their listings very fast.
The marketplace will have an option to buy/sell/auction weapons, armor, and uplift tokens.
Uplift tokens will be available for sale on the donguri shop.
Uplift token sales will go towards the development team of Donguri.
Donguri points will be the main currency for transactions on the marketplace.
Wood/Iron/Keys/Marimo/Cannonballs will NOT be available to buy/sell/auction on the marketplace.
Each item listing can have a starting auction price, a "buy it now" price, and an auction duration.
If you make a bid on an item, then that amount of donguri is subtracted from your total until the auction is complete.
If you lose the auction, or are outbid, your donguri will be returned to you.
If you win the auction, then you will receive the item and will not receive your donguri back.
There will be a 10% sales fee for all completed marketplace sales.
The seller of the item automatically pays the 10% sales fee.
If the seller sells an item for 1.0 donguri, they will receive 0.9 donguri.
There will be a log of sales and purchases, including sales fee amounts.
This 10% sales fee will be automatically removed from the global donguri pool.
The sales fee is to help slow Donguri inflation.
Regarding marketplace general specs, here is what I have planned and am developing.
Each person will have an ability to open their own market for free.
You can browse a list of all open markets.
Each marketplace will have their own page with some customization from the owner.
If the owner is no longer active on donguri, then their marketplace will close temporarily until they are active again. Activity will be defined by whether or not the owner has logged in to their donguri account, and whether or not there are active bids for the listed items.
Each marketplace can list up to 10 items at a time by default.
We can have ability to upgrade the amount of items you can list for Marimo points.
Each item requires a listing fee.
0.001 donguri is the planned initial listing fee, but we might need to readjust the fee after some observation.
The listing fee is to prevent people from putting a lot of junk items, or changing their listings very fast.
The marketplace will have an option to buy/sell/auction weapons, armor, and uplift tokens.
Uplift tokens will be available for sale on the donguri shop.
Uplift token sales will go towards the development team of Donguri.
Donguri points will be the main currency for transactions on the marketplace.
Wood/Iron/Keys/Marimo/Cannonballs will NOT be available to buy/sell/auction on the marketplace.
Each item listing can have a starting auction price, a "buy it now" price, and an auction duration.
If you make a bid on an item, then that amount of donguri is subtracted from your total until the auction is complete.
If you lose the auction, or are outbid, your donguri will be returned to you.
If you win the auction, then you will receive the item and will not receive your donguri back.
There will be a 10% sales fee for all completed marketplace sales.
The seller of the item automatically pays the 10% sales fee.
If the seller sells an item for 1.0 donguri, they will receive 0.9 donguri.
There will be a log of sales and purchases, including sales fee amounts.
This 10% sales fee will be automatically removed from the global donguri pool.
The sales fee is to help slow Donguri inflation.
564ななしさん 警備員[Lv.128][UR武][SR防][林] (ワッチョイ)
2024/09/04(水) 10:41:20.12ID:rTirTV8t0 >>541
Hello. When the "rewind" of period happens, not only experience of the last period but also everything you have gotten will be GONE!
So this means, revenue from selling something at the marketplace could be gone.
You have to fix this problem before starting the marketplace or there will be serious problems
期の巻き戻りが起こると、経験値だけではなく前期にもらった全てのものがなくなる
つまりマーケットで前期に得た売上金のどんぐりやマリモもなくなることになる
マーケット実装前にこれを直さないと面倒なことになる
Hello. When the "rewind" of period happens, not only experience of the last period but also everything you have gotten will be GONE!
So this means, revenue from selling something at the marketplace could be gone.
You have to fix this problem before starting the marketplace or there will be serious problems
期の巻き戻りが起こると、経験値だけではなく前期にもらった全てのものがなくなる
つまりマーケットで前期に得た売上金のどんぐりやマリモもなくなることになる
マーケット実装前にこれを直さないと面倒なことになる
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