X

どんぐりシステムについて話しましょう ★第1654期(大砲禁止)

■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています
1 警備員[Lv.1][新芽]
垢版 |
2024/06/11(火) 19:00:14.04
どんぐりシステム
https://donguri.5ch.net/

まとめ(有志作成)
https://nanjya.net/donguri/

・導入板
http://dongurirank.starfree.jp/acorn.html
・BBS_USE_VIPQ2に2以上の値が設定されている板
http://dongurirank.starfree.jp/vipq2.html
・ID設定で分類した、BBS_USE_VIPQ2に2以上の値が設定されている板
http://dongurirank.starfree.jp/vipq2_idclass.html
・!extend コマンド生成フォーム
http://dongurirank.starfree.jp/extend.html
・レベルテーブル
http://dongurirank.starfree.jp/level.html

※前スレ
どんぐりシステムについて話しましょう ★38(大砲禁止)
https://kes.5ch.net/test/read.cgi/donguri/1715480120/
VIPQ2_EXTDAT: checked:checked:1000:512:donguri=1/3: EXT was configured
2024/06/30(日) 06:55:22.26ID:1eDdaPRc0
>>177
■ Curbing excessive どんぐり大砲 firing

First, the identification information of ハンター who fired どんぐり大砲 and the target who was shot (hunter ID, guard ID, cookie data, etc.) is recorded on the server side.
Next, if that ハンター attempts to shoot the same target before the "期(*1)" has been updated, a warning will be displayed on the scout screen.

If that ハンター ignores the warning and fires どんぐり大砲, the following penalties will be imposed on that ハンター:
- Confiscate all "大砲の玉".
- Confiscate 2 どんぐり(*2).
- Reduce level to 0.
In addition, the identification information recorded on the server side is overwritten with a new timestamp.

■ Behavioral Inhibition(The above and multiple posts, etc)

If an account has [臭], they will no longer gain 経験値 over time. They can still use 復活サービス.
Furthermore, if their [臭] level reaches 3 or higher, they will no longer be able to use 復活サービス.

■ Promoting matches

In order to avoid any negative impact on a match that has been agreed upon by both parties, such processing will not be carried out on posts that have the word [挑] in the name field.
If a hunter who is not marked with [警], [告], or [臭] and is equipped with a weapon and armor writes "!challenge" in the name field and posts, [挑] will be displayed.
Posts marked with [挑] will not be marked with [警], [告], or [臭] even if the post loses.
Using "!challenge" will consume 0.002 どんぐり(*2).

■ Supplement.
*1
The reason for dividing the period into "期" is to balance measures against mass shooting hunters and measures against continuous posting.
If the same person repeatedly posts consecutively during the same "期," the [警], [告], or [臭] will not change, but if the "期" changes, a lower level [警], [告], or [臭] can be attached again, so it makes sense to shoot.

*2
どんぐり need to be adjusted based on progress.
2024/06/30(日) 06:55:50.42ID:1eDdaPRc0
■ 過剰などんぐり大砲の抑制

最初に、どんぐり大砲を撃ったハンターと撃たれた対象の識別情報(ハンターID、警備員ID、cookie情報など)をサーバー側に記録する。
次に、そのハンターが「期(*1)」の更新前に同じ対象を撃とうとした時に、スカウト画面に警告を表示する。

もし警告を無視してどんぐり大砲を撃った場合は、以下のペナルティを課す。
・すべての「大砲の玉」を没収する。
・2 どんぐり(*2)を没収する。
・レベルを 0 に下げる。
また、サーバー側で記録している識別情報を新しいタイムスタンプで上書きする。

■ 行動抑制(上記やマルチポストなど)

もしアカウントに[臭]が付いた場合には、時間経過による経験値が入らなくなる。復活サービスは利用できる。
さらに [臭Lv3] 以上になった場合は、復活サービスを利用できなくなる。

■ 対戦の促進

双方が合意した対戦への悪影響を回避するために、名前欄に[挑]の表示がある書き込みについては、このような処理を行わない。
[警][告][臭]が付いておらず、武器と防具を装備しているハンターが、名前欄に「!challenge」と記入して書き込みをすると[挑]が表示される。
[挑]が付いた書き込みは負けても[警][告][臭]が付かない。
「!challenge」を使用すると、0.002 どんぐり(*2)を消費する。

■ 補足

(*1)
「期」を区切りとする理由は、乱射ハンター対策と連続投稿対策を両立させるためです。
同じ「期」の間に同じ人が連続投稿を繰り返し撃っても[警][告][臭]は変わりませんが、「期」が変われば等級の下がった[警][告][臭]を再び付けられるので撃つ意味があります。

(*2)
どんぐりは経過を見て調整が必要。
■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています
5ちゃんねるの広告が気に入らない場合は、こちらをクリックしてください。

ニューススポーツなんでも実況