0416ななしさん警備員[Lv.50]2024/05/27(月) 13:00:20.71ID:A+sZ3N+S0 大砲撃てないと依頼スレみたいな喧嘩売ってくるやつらに無力なんだな 0417NeXT Software, Inc.警備員[Lv.10][芽]2024/05/27(月) 13:10:41.44ID:UAesk/Kg0https://i.imgur.com/ZuZQouJ.png0418ななしさん警備員[Lv.9]2024/05/27(月) 13:24:43.33ID:8uGelBtB0>>415 かなり以前から指摘され続けてるけど直す気なし or 直す技量なしのどんぐりキャノン 0419ななしさん警備員[Lv.3]2024/05/27(月) 13:25:21.29ID:hQc9ttBi0 大前提として課金させるっていう目的があるからな ハンターってシステムを課金目的にする場合は掲示板が平和になることはあってはならないよねw 最終的には運営がBOT飼って自ら5ch荒らし回ることになるんだと思うわ 0420ななしさんハンター[Lv.399][木]2024/05/27(月) 13:27:25.40ID:HxzJLDsM0>>392 乱射対策案(shoot randomly countermeasure program (plan)) ■対応レベル1(Support level 1) 武器・防具を装備していない相手にどんぐり大砲を撃ってもどんぐりの報酬は無し。 →狩り場と称してゲーム感覚(ポイント目的)で大砲を撃つ事の抑制。 ※懸念点:荒らしのみを退治する優良ハンターのレーティングに影響か? No reward of acorns for shooting an acorn cannon at an opponent who is not equipped with a weapon or armor. →Curbing the shooting of cannons in the sense of a game (for points) by calling it a hunting ground. ※Concern: Will this affect the rating of good hunters who only kill vandals? 0421ななしさんハンター[Lv.399][木]2024/05/27(月) 13:29:34.22ID:HxzJLDsM0>>392 乱射対策案(shoot randomly countermeasure program (plan)) ■対応レベル2(Support level 2) [被]のマークが付く条件を同一ハンターからの大砲発射に変更。と[害]マークの追加。 ※異なるハンターからの大砲発射の表示は現行通り。 →滅多に見る事の無い[被]のマークを分かりやすい表示ルールに変更し、[害]マークを追加する事で乱射を抑制する。 Changed the condition for being marked [被] to cannon fire from the same hunter. and the addition of the [害] mark. ※The current display of cannon fire from different hunters remains the same. →The [被] mark, which is rarely seen, will be changed to an easy-to-understand display rule, and the [害] mark will be added to discourage random firing.
■同一ハンターからの大砲発射のマーク変遷(表示ルール変更) Marks for cannon fire from the same hunter (change of display rule) [警]→[被]→[害]→[害]→… ■異なるハンターからの大砲発射のマーク変遷(現行通り) Marked transition of cannon firing from different hunters (as currently done) [警]→[告]→[臭]→[臭]→…
(実装された場合の表示例) (Example of display if implemented) ▼武器・防具を装備していない場合のレスポンス Response when not equipped with weapons and armor
▼武器・防具を装備している場合のレスポンス Response when equipped with weapons and armor
Response1(with equipment)[Lv.256] ←hunterA:xyz、Cannon Firing Response2(with equipment)[Lv.256][警] ←hunterA:xyz、Cannon Firing Response3(with equipment)[Lv.256][被] ←hunterA:xyz、Cannon Firing Response4(with equipment)[Lv.256][害] ←hunterA:xyz、Cannon Firing (Repeat below) 0422警備員[Lv.12][新]2024/05/27(月) 13:30:03.61 ログアウトしてないのに強制ログアウトを繰り返す現象を何とかしてください 0423ななしさんハンター[Lv.399][木告]2024/05/27(月) 13:31:56.62ID:HxzJLDsM0>>392 乱射対策案(shoot randomly countermeasure program (plan)) ■対応レベル3(Support level 3) 対応レベル2の規制強化案で、武器・防具を装備していない場合のレスポンスのみ、[被]と[害]の横にハンターの大砲ログIDを表示する。 Proposed tighter regulations for Support level 2, display the hunter's cannon log ID next to [被] and [害] only for responses when the hunter is not equipped with a weapon or armor.
(実装された場合の表示例) (Example of display if implemented)
▼武器・防具を装備していない場合のレスポンス Response when not equipped with weapons and armor
Response1(not equipped) [Lv.5] ←hunterA:xyz、Cannon Firing [Lv.0]→[Lv.1]awaiting resurrection Response2(not equipped) [Lv.1] [警] ←hunterA:xyz、Cannon Firing [Lv.0]→[Lv.1]awaiting resurrection Response3(not equipped) [Lv.1] [被:xyz] ←hunterA:xyz、Cannon Firing [Lv.0]→[Lv.1]awaiting resurrection Response4(not equipped) [Lv.1] [害:xyz] ←hunterA:xyz、Cannon Firing (Repeat below) ※xyz is Hunter A's cannon log ID ※Response when equipped with weapons and armor shall remain at the Support level 2. 0424ななしさんハンター[Lv.401][森警]2024/05/27(月) 13:33:23.53ID:fL1Oqmya0 Dear どんぐりキャノン, I'm disappointed by the recent rating loss caused by a bug. Please fix this promptly and provide compensation. https://i.imgur.com/5kvo6Gt.jpg
Thank you, 最強ハンター アブソル https://i.imgur.com/43jpdNu.jpg0425ななしさん警備員[Lv.4][新芽]2024/05/27(月) 13:38:06.67ID:vZNqg0wsd どんぐりキャノンさん 警備員の気持ちを理解する為に しばらく警備員で書き込むことをオススメします 0426ななしさん警備員[Lv.1][警]2024/05/27(月) 13:41:27.25ID:hQc9ttBi0 あと大砲の報酬がどんぐりである限りどんぐりに価値が出ることも100パーない どんぐりに価値を付けたらどんぐりを稼ごうとする荒らしハンターが大量発生するのはわかりきったことだし どんぐりの使いみちができたとしてもかなりショボいものになるだろうな 大砲っていうメインコンテンツに将来性がない以上いろいろ詰んでる気がするわ 0427ななしさん警備員[Lv.4][新芽]2024/05/27(月) 14:05:42.45ID:hj5mhE/i0 I don't care if he understands the feelings of the guard who was shot, I want him to experience the inconvenience of posting without CAP and UPLIFT in current 5ch. This is not the fault of the Donguri System and he would never understand it until he actually experiences it. 0428NeXT Software, Inc.警備員[Lv.3][警]2024/05/27(月) 14:09:34.59ID:UAesk/Kg0>>424 https://i.imgur.com/0qBiWPC.mp40429ななしさん警備員[Lv.5][新芽]2024/05/27(月) 15:06:23.34ID:dJjMg+Gj0 Please also remember that 5ch has a 名無し culture. 0430ななしさん警備員[Lv.6][新]2024/05/27(月) 15:15:03.88ID:K7V3o80rd 弾制限も厳しくなったことだし どんぐり大乱闘のどんぐりポイント報酬を増やしませんか?
Hunters in name only, they are assassins. The points you get for fighting them are worth 10 times more than 警備員, mentally. So, I want triple points if I get involved in the どんぐり大乱闘. 0431ななしさん警備員[Lv.30]2024/05/27(月) 15:23:18.62ID:aD9AnZT00>>430 それは必要ない むしろ乱射するハンターを減らすために大乱闘や普通の射撃でもらえるポイント減らしてもいいくらい と書いたけど言うまでもなく真に受けて減らす必要性はない 0432ななしさん警備員[Lv.6][新]2024/05/27(月) 15:28:05.70ID:vmTstTOfd ハンター同士の戦いのメリットあげれば相対的に装備無し警備員打つ価値が下がると思うけどな ポイントなくても情念という撃つ価値があるわけだし ゲームと荒らし対策を分ける上でもバランス調整が必要だと思う 0433ななしさん警備員[Lv.48]2024/05/27(月) 15:32:18.05ID:EMLfbhAw0https://i.imgur.com/g5Kkvs3.png https://i.imgur.com/OBvM9mR.png https://i.imgur.com/ezdMjih.png (request header, response header. response body)