0228どんぐりキャノン ★ハンター[Lv.268][木]2024/05/24(金) 16:03:19.76ID:CAP_USER>>223 I used the contact form, and I sent a message introducing myself. Thank you. 0229ななしさん警備員[Lv.4][芽]2024/05/24(金) 16:05:47.20ID:JUvpytJ40 Dear Donguri Cannon, Please provide a set of acorns for the nanmin board(https://pug.5ch.net/nanmin/)with BBS_USE_VIPQ2=2
Thank you. 0230ななしさん警備員[Lv.34]2024/05/24(金) 16:05:47.96ID:ESai9rAo0>>89 これやってくれたのはいいんだけど、肝心の keyshop にリンクがないんだよな 宝箱を開けて分解してを繰り返してると、最後に鍵不足で keyshop に飛ばされる そこから、どんぐり基地に戻りたいんだよ 0231ななしさん警備員[Lv.2]2024/05/24(金) 16:05:59.75ID:BkimckUA0>>228 ほんとこういう仕事が早くて有能なとこは好きだわ 同じ質問を無視するのはカルト信者にしか見えないけど 0232どんぐりキャノン ★ハンター[Lv.268][木警]2024/05/24(金) 16:06:52.30ID:CAP_USER>>224 OK that is a good idea. I will add that.
>>225 I see BBS_ACORN=1 is set, but why are donguri levels not displayed?
>>226 What do you think the correction value should be? 0233ななしさん警備員[Lv.1][警]2024/05/24(金) 16:11:21.83ID:dChLXTgZx>>228 Thank you very much. Please let me know if you receive a reply from the browser developer. 0234ななしさん警備員[Lv.8][新]2024/05/24(金) 16:12:29.13ID:Rs0hwDTY0>>232 This is just my amateur opinion, but I think 0.002 would be appropriate. However, since the element value of (nothing) is always 0, it is significantly inferior to (light) and (darkness), so I think we need a different idea. 0235ななしさん警備員[Lv.16]2024/05/24(金) 16:12:29.87ID:5C6rHkBN0>>232 >>115 He probably wants the board to be introduced BBS_USE_VIPQ2=2. 0236どんぐりキャノン ★ハンター[Lv.268][木警]2024/05/24(金) 16:12:45.98ID:CAP_USER>>223 I will let you know. I look forward to talking with him. 0237どんぐりキャノン ★ハンター[Lv.268][木警]2024/05/24(金) 16:15:26.90ID:CAP_USER>>115>>225>>235 OK done. Please check. 0238どんぐりキャノン ★ハンター[Lv.268][木警]2024/05/24(金) 16:17:21.07ID:CAP_USER A few days ago I made an animation function for the results on the 大乱闘ログ page. It shows the fights like an RPG battle. I am still testing it though. 0239ななしさんハンター[Lv.478][林]2024/05/24(金) 16:20:17.96ID:8k8if/Ih0>>237 When I have a large number of 鉄のキー (for example, when I purchase the "鉄のキーバンドル"), it is very labor-intensive and time-consuming for me to repeat the operation of opening 宝箱 dozens of times. . Therefore, could you please add a function that allows you to open 宝箱 all at once? When you click the "宝箱をまとめて開ける (Open 宝箱 all at once)" button, the process of opening 宝箱 will be performed automatically and continuously, and the process will stop when the number of equipment reaches the maximum number of items stored in the アイテムバッグ. I think such a feature would reduce effort and save time.
スクリプトのUPLIFT焼けや Has the management identified all the UPLIFTs that the Script Vandals have? Then burn them all quickly! 0244どんぐりキャノン ★ハンター[Lv.268][木警]2024/05/24(金) 16:27:20.04ID:CAP_USER>>239 How about making different types of chests that cost more keys?
Example: Maybe a 100 key chest would have 12x the chance to get a UR compared to a 10 key chest. Maybe a 1000 key chest would have a 150x chance to get a UR compared to a 10 key chest. 0245ななしさん警備員[Lv.16]2024/05/24(金) 16:27:37.36ID:5C6rHkBN0>>238 At the same time, fix the Japanese in the battle messages. The word order is generally strange.
before 石さん[HP:-51]に64の風ダメージを与える。
after ・石さん[HP:13]に64の風ダメージを与える。 or ・石さんは64の風ダメージを受けた[HP:-51]。 or ・石さんは64の風ダメージを受け、[HP:-51]になった。
I think this sentence most appropriately expresses the changes in HP, and at the same time is a natural Japanese expression. 私はこの文章がもっとも適切にHPの変化を表現していて、また同時に、自然な日本語表現だと思います。 0251警備員[Lv.9][新芽]2024/05/24(金) 16:37:10.26ID:zQLUM4o4M 掲示板でゲームやりたいわけでないんだが なら課金するな と? 0252ななしさん警備員[Lv.1][警]2024/05/24(金) 16:39:50.05ID:BkimckUA0 本当だカムイ可愛い ifか やってないなー FEの思い出はいつもカインが死んでリセットする 風花雪月はシャミアがいいかな 女主人公が一番いい
詳しくはこちら (hyperlink:http://kes.5ch.net/donguri/) Uplift (hyperlink:http://uplift.5ch.net) どんぐり基地 (hyperlink:http://donguri.5ch.net) の追加お願いします。 0254警備員[Lv.3][新芽]2024/05/24(金) 16:40:49.38ID:KSAbXM/N0>>228 素晴らしい こういうフットワークの軽さって全然Ace★とかにないんだけどなんなんだろ 0255ななしさん警備員[Lv.4]2024/05/24(金) 16:41:12.68ID:T0jiOeZ00 坊やだからさ 0256警備員[Lv.18]2024/05/24(金) 16:41:45.12ID:EeVb4cHOd 妊娠させるけどな 0257ななしさんハンター[Lv.478][林]2024/05/24(金) 16:48:56.53ID:8k8if/Ih0>>244 As a user, I'm simply happy to have more opportunities to obtain UR equipment. ユーザーとしてUR装備を手に入れる機会が広がることはシンプルにうれしく思います。
But, I think that making it easier for UR equipment to appear also means that it becomes easier for UR equipment to become obsolete. しかし、UR装備を出やすくするということは、UR装備の商品としての価値が下がりやすくなるということでもあると思います。
Even if we plan to release UUR equipment in the future, it may lead to force inflation. 将来的にUUR装備のリリースを予定しているとしても、それは力のインフレーションを招く可能性があります。
Therefore, when considering long-term game design, I think we should be cautious about making UR equipment easier to obtain. よって、長期的なゲームデザインを考えるならば、UR装備を手に入りやすくすることには慎重であるべきであると思います。 0258ななしさんハンター[Lv.478][林]2024/05/24(金) 17:10:55.42ID:8k8if/Ih0>>244 Currently, users' interests are focused on acquiring equipment of higher rarity. いま、ユーザーの興味は、よりレアリティの高い装備を手に入れることに集中しています。
I think this is not a bad situation as it tends to lead to power inflation. これは、力のインフレーションにつながりやすく、あまり良くない状況ではないのではないか、と私は思います。
So, why not take measures to increase the value of low-rarity equipment? そこで、レアリティの低い装備の価値を高める施策を講じてはどうでしょうか?
For example, although it is a common measure, I think a system that improves performance by ``combining'' equipment is effective. たとえば、ありがちな施策ではああるものの、装備どうしを「合成」することによって性能を向上させるシステムは有効だと思います。
If the performance of equipment improves by ``combining'' equipments of low rarity, or by ``combining'' equipment of low rarity with equipment of high rarity, then the existence value of equipment of low rarity will increase. もし、レアリティの低い装備どうしを「合成」したり、レアリティの高い装備にレアリティの低い装備を「合成」することで、装備の性能が向上するならば、レアリティの低い装備の存在価値が高まることでしょう。 0259ななしさんハンター[Lv.478][林]2024/05/24(金) 17:15:08.34ID:8k8if/Ih0>>258 There was a mistake. I will correct it as follows. ミスがありました。以下の通り訂正します。
> I think this is not a bad situation as it tends to lead to power inflation. > これは、力のインフレーションにつながりやすく、あまり良くない状況ではないのではないか、と私は思います。 ↓ I think this is not a very good situation as it tends to lead to power inflation. これは、力のインフレーションにつながりやすく、あまり良くない状況ではないか、と私は思います。 0260ななしさん警備員[Lv.12]2024/05/24(金) 17:18:34.66ID:5n1GFgzg0 案(適当w) ・Nは合成の素材にならない ・Rx20個でSR(生成されるSRはランダム) ・SR20個でSSR(生成されるSSRはランダム) ・URを合成することはできない 0261ななしさん警備員[Lv.8][芽]2024/05/24(金) 17:25:36.09ID:7mho1fuQ0>>248 どんぐりキャノンさん一つ要望があります。 どんぐり基地でスキルのレベルを見たときどのスキルを上げているのか分かりません。 スキルを選ぶリンクに何か目印を入れてもらえないでしょうか? 例えば探検のスキルを上げているときスキルレベルの横に↑を付けます。 探検: 10↑
Donguri Cannon, I have a request. When I check the skill levels at the Donguri Base, I can't tell which skill is being leveled up. Could you add some kind of marker to the link for selecting skills? For example, when the exploration skill is being leveled up, add an ↑ next to the skill level: Exploration: 10↑ 0262ななしさんハンター[Lv.70][森]2024/05/24(金) 17:25:57.77ID:miFwezaW0 いよいよソシャゲっぽくなってきたな 早期終了待ったナシなやつ 0263ななしさんハンター[Lv.478][林]2024/05/24(金) 17:29:07.68ID:8k8if/Ih0>>244 "Combining" is just an example. 「合成」はあくまで例示です。
In summary, my opinion is that it is better to increase the value of lower rarity equipment than to make it easier to obtain higher rarity equipment. まとめると、レアリティの高い装備を手に入りやすくするよりも、レアリティの低い装備の価値を高める方がよいのではないか、ということが私の意見です。
This may be a bit of an intrusion, but I would appreciate it if you would consider it. 差し出がましいことかもしれませんが、ご一考いただければうれしく思います。 0264ななしさん警備員[Lv.1][警]2024/05/24(金) 17:33:43.01ID:5n1GFgzg0>>262 すべてのソシャゲの目標はサ終やしなw 0265ななしさん警備員[Lv.12]2024/05/24(金) 17:39:05.36ID:zAK4d/YF0 ガチャ回したら重い 光闇に殺到してるのか 0266警備員[Lv.13]2024/05/24(金) 17:39:44.55 だろうな 0267ななしさん警備員[Lv.6]2024/05/24(金) 17:39:59.69ID:P1IDFDbb0 いよいよ最後です 1250期にますます近づいてまいりました ものすごく渋いです! いよいよ最後、さようなら皆さんさようなら! 0268ななしさんハンター[Lv.479][林]2024/05/24(金) 17:40:15.65ID:8k8if/Ih0>>262 「ありがちな施策」と書いた通り 私が思いつくのは、どこかで見たシステムばかりです
なにか面白いアイデアがあれば出していただけると良いと思います 0269警備員[Lv.7][新芽]2024/05/24(金) 17:45:38.90ID:F0EQmycD0 全く荒らしでない投稿へ撃ったら厳罰化せなな 0270警備員[Lv.21]2024/05/24(金) 17:47:35.67ID:fVYCQH2C0 本来は撃たない方が良いんだろうなぁ 0271警備員[Lv.1][新芽]2024/05/24(金) 17:49:22.59ID:O40fPXIZd うああああ 0272ななしさんハンター[Lv.70][森]2024/05/24(金) 17:50:30.32ID:miFwezaW0>>268 すみません 定型句みたいなものなので別に文句を言ったわけではないですw 拾うかどうかはどんキャ★さん次第ですしね 0273ななしさん警備員[Lv.1][告]2024/05/24(金) 17:52:42.29ID:5n1GFgzg0>>268 数多のソシャゲが直面する問題で、それこそありとあらゆる試行の末に生き残った手法があるわけで 新たな発明に賭けるより、いい点も悪い点も既知の手法から選ぶのが無難というものやないかなw 0274ななしさん警備員[Lv.4]2024/05/24(金) 17:55:12.69ID:zAK4d/YF0>>268 >>272 対戦させてもらいました 0275ななしさんハンター[Lv.479][林警]2024/05/24(金) 17:57:38.52ID:8k8if/Ih0>>274 声をかけてくださり、ありがとうございます ログ見てきます 0276ななしさん警備員[Lv.1][警]2024/05/24(金) 17:57:42.83ID:P1IDFDbb0 かゆい うま 0277ななしさん警備員[Lv.5]2024/05/24(金) 18:01:41.70ID:1fOoxPuT0 もうどんぐりに文句言う人よりゲームの話する人の方が多数派になってるの末期感ある 0278ななしさん警備員[Lv.24]2024/05/24(金) 18:02:18.31ID:n8IN4Sxz0 平和になった証拠だよ! 0279ななしさん警備員[Lv.6][新芽]2024/05/24(金) 18:10:22.43ID:AJjz6lIUd エンジョイ勢だから有料鍵買ってまでは遊ばないけど スクリプトは撲滅されたみたいだし良いことしかないな 0280ななしさん警備員[Lv.1]2024/05/24(金) 18:11:09.43ID:P1IDFDbb0 光サービス終了のお知らせ 0281ななしさん警備員[Lv.7][新]2024/05/24(金) 18:16:01.84ID:yoBHhg5YM 光闇ない人はもうUP課金やめたほうがいい感じ? 0282ななしさん警備員[Lv.4]2024/05/24(金) 18:16:02.98ID:UZh7MErO0 ハンターもこんなCGIゲームの対戦に夢中になると思わなかった 0283ななしさんハンター[Lv.71][森警]2024/05/24(金) 18:16:13.09ID:miFwezaW0>>274 ログ凄いですね よく分かりませんが対戦ありがとうございました 0284ななしさん警備員[Lv.5]2024/05/24(金) 18:27:22.55ID:cPJ2cwtP0>>282 最終的にはドンキャの勝ちかw 0285ななしさん警備員[Lv.2]2024/05/24(金) 18:32:22.68ID:zAK4d/YF0>>283 自分は最後のほうチョロっと出張っただけで違う人が連射してたねw >>282 全くだね ゲームなんて大昔に卒業してソシャゲの類いも一切してないのに何か夢中にさせられてる 0286ななしさん警備員[Lv.3][新芽]2024/05/24(金) 18:41:10.40ID:pzMfwL1hd>>219 I see that you are reopening Melon Point! A small amount is available for purchase. I wanted a かわいい BE icon🥹. I am looking forward to it! 0287ななしさん警備員[Lv.2][警]2024/05/24(金) 18:43:39.85ID:P1IDFDbb0 おい、まだ光装備出るぞ?(白だけどたった今出た)