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どんぐりシステムについて話しましょう ★40

■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています
2024/05/18(土) 19:52:38.49ID:GZRYqj+e0
どんぐりシステム
http://donguri.5ch.net/

導入板
http://dongurirank.starfree.jp/acorn.html

スレ毎に設定◎可◎能◎な板
http://dongurirank.starfree.jp/vipq2.html
http://dongurirank.starfree.jp/vipq2_idclass.html

!extend コマンド生成フォーム
http://dongurirank.starfree.jp/extend.html

レベルテーブル
http://dongurirank.starfree.jp/level.html

どんぐり大砲ログ検索
http://dongurirank.starfree.jp/cannonlogs.html

まとめ(有志作成)
https://nanjya.net/donguri/

※前スレ
どんぐりシステムについて話しましょう ★39
http://kes.5ch.net/test/read.cgi/donguri/1715756502/
610ななしさん 警備員[Lv.10]
垢版 |
2024/05/21(火) 14:52:42.38ID:icLbfkXI0
hi,どんぐりキャノン★

When is the bazaar system scheduled?
611どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.256][木警]
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2024/05/21(火) 14:56:12.80ID:CAP_USER
I separated light/dark/normal into its own trinity.
Can you test it now?

Please attack me to test.
612ななしさん 警備員[Lv.10]
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2024/05/21(火) 14:57:21.12ID:XNLFCUkt0
>>607
How about simply making the UPLIFT logged in Guards more robust, even if they are not Hunters?
613どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.256][木告]
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2024/05/21(火) 14:57:35.97ID:CAP_USER
>>610
Next is auth system
Then weapon/armor modification system.
Then bazaar system.

Im sorry I am preparing for a big meeting on Thursday, so I do not have time to finish a new system right now.
After the meeting, then I will continue new system development.
2024/05/21(火) 14:59:24.19ID:53FMyFpLM
>>611
昨日までと同じくらいに戻りました
私の装備の属性は武器:氷/防具:風です
https://i.imgur.com/e87VQxe.jpeg
2024/05/21(火) 15:00:54.40ID:p1C6LKeYd
>>613
Good luck with your report.
いつもありがとう
616どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.256][木告]
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2024/05/21(火) 15:01:43.85ID:CAP_USER
>>614
I made a new trinity.

Now, light is strong against dark.
Dark is strong against "no element"
"No element" is strong against light.

Light > Dark > Normal > Light
617どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.256][木告]
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2024/05/21(火) 15:02:24.54ID:CAP_USER
>>613
Thank you. It is a government report. Very stressful.
618どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.256][木告]
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2024/05/21(火) 15:03:54.80ID:CAP_USER
Can you help me translate this notice so I can put it on the donguri.5ch.net website?

The "Light" and "Dark" elements will be phased out on the 第1250期.
Anybody who has "Light" and "Dark" can keep them and they will work correctly.
New "Light" and "Dark" items will not be generated after 第1250期.
2024/05/21(火) 15:06:24.22ID:KPt1YKngd
>>611
もう少しだったかな?
https://i.imgur.com/ETjoWZg.png
https://i.imgur.com/h1zdfQS.png
620ななしさん 警備員[Lv.2]
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2024/05/21(火) 15:06:46.08ID:ZRGaHM2f0
>>618
このお知らせを翻訳してdonguri.5ch.netのサイトに載せたいのですが、手伝ってもらえますか?

「光」と「闇」は1250期より、段階的に廃止されます。
現在「光」と「闇」をお持ちの方は、そのままお使いいただけます。
1250期以降、新しい「光」と「闇」のアイテムは生成されません。

How long can we use light and dark?
621ななしさん 警備員[Lv.3]
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2024/05/21(火) 15:09:01.56ID:ZRGaHM2f0
FAQの文章書いたやつは別のやつだからなあ…
2024/05/21(火) 15:10:02.82ID:RZRMnIpid
ハンターへログイン出来ないのはなぜ?
2024/05/21(火) 15:10:41.99ID:XsFkxonld
I think the current equipment feature is good, and in addition to that, I would like to see the distribution of "invulnerability" to many users, which means that they do not die even if shot.
I would like users who pay for uplift to be able to enter with their equipment from the beginning.
I think that would solve the level limit (=/3or4) problem.
2024/05/21(火) 15:13:53.01ID:XsFkxonld
思ったけどどんぐりFAQってFAQスレのまんま移しだよね
更新されていくFAQスレ見た上で分からなかった”話しましょうスレで質問しましょう”ってノリで書いたやつがそのままあるような…w
625ななしさん 警備員[Lv.10]
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2024/05/21(火) 15:14:31.13ID:icLbfkXI0
1時間で1期でしたっけ
1250まで後3日ほどってことかな
626ななしさん 警備員[Lv.10]
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2024/05/21(火) 15:15:36.35ID:XNLFCUkt0
>>624
そうだよ
多少整形しただけ
627ななしさん 警備員[Lv.1][新芽]
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2024/05/21(火) 15:18:11.48ID:hhs5VzSz0
光と闇がバランス崩してる認識があって削除するのに
既に持っている奴はそのままとかどういうことや
2024/05/21(火) 15:18:44.53ID:XsFkxonld
限定ガチャ…ってコト?!
629ななしさん 警備員[Lv.1][警]
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2024/05/21(火) 15:18:46.76ID:ZRGaHM2f0
>>623
If only after the management had "officially eliminated" the too-bad-to-be-true troll hunters that have been mentioned here so far...
Or if that's the extent of it, it might just barely be within the "business effort" range.
630ななしさん 警備員[Lv.10]
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2024/05/21(火) 15:20:04.93ID:icLbfkXI0
先行限定ガチャってとこかな
2024/05/21(火) 15:20:30.86ID:53FMyFpLM
>>627
さっきバランス調整したなら削除しなくて良さそうだけどな
属性多過ぎて面倒いならわかる
2024/05/21(火) 15:22:21.54ID:p1C6LKeYd
>>627
バランス調整したらしい>>616
>>620
で通じる気がするけど
633どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.256][木告]
垢版 |
2024/05/21(火) 15:27:42.31ID:CAP_USER
>>619
Your armor DEF is mininum 69. Its not very effective if my weapon's damage hits closer to 123.

This is my weapon:
どんぐりハンマ
【武器】[UR] 85~123 50 1% 光(97) 0 222000 マ
634どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.256][木告]
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2024/05/21(火) 15:28:19.71ID:CAP_USER
>>620
You can use it as long as you have it.
We just wont make new ones.
635どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.256][木告]
垢版 |
2024/05/21(火) 15:32:24.62ID:CAP_USER
I am going to require Hunters to wear armor/weapon if they want to shoot the cannon.
2024/05/21(火) 15:32:58.73ID:G3v94WkG0
>>634

After introducing the following command to create a thread, some users reported that they could not access the thread. Does this mean that the command is currently unavailable?

!extend:none:none:1000:512:donguri=0/4
637ななしさん ころころ
垢版 |
2024/05/21(火) 15:47:48.09ID:PlZ5GAjc0
>>636
Can you link an example?
638ななしさん ころころ
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2024/05/21(火) 15:48:12.35ID:OlCPksEr0
>>634
Please listen to >>603.
In fact, I think this damage calculation is WRONG.

- Water vs Earth: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \)

↑指摘されているように、この計算は間違いだと思う
639どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.256][木告]
垢版 |
2024/05/21(火) 15:49:03.26ID:CAP_USER
Hunters must wear weapon/armor to shoot the cannon now.
This change will eventually segue into the bounty system.
640ななしさん 警備員[Lv.23]
垢版 |
2024/05/21(火) 15:52:10.88ID:OlCPksEr0
>>639
But I might be wrong in >>638
I'll check again
641どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.257][木告]
垢版 |
2024/05/21(火) 15:52:27.22ID:CAP_USER
>>603 >>638
This is the actual code. Would you like to check it?


elementalScaling :: Float
elementalScaling = 0.05

elementalEffectiveness :: Maybe (Element Int) -> Maybe (Element Int) -> Float
-- Main elemental cycle: Lightning > Air > Earth > Water > Fire > Ice > Lightning
elementalEffectiveness (Just (Lightning !potency1)) (Just (Air !potency2)) = 1.2 + elementalScaling * fromIntegral (potency1 - potency2)
elementalEffectiveness (Just (Air !potency1)) (Just (Earth !potency2)) = 1.2 + elementalScaling * fromIntegral (potency1 - potency2)
elementalEffectiveness (Just (Earth !potency1)) (Just (Water !potency2)) = 1.2 + elementalScaling * fromIntegral (potency1 - potency2)
elementalEffectiveness (Just (Water !potency1)) (Just (Fire !potency2)) = 1.2 + elementalScaling * fromIntegral (potency1 - potency2)
elementalEffectiveness (Just (Fire !potency1)) (Just (Ice !potency2)) = 1.2 + elementalScaling * fromIntegral (potency1 - potency2)
elementalEffectiveness (Just (Ice !potency1)) (Just (Lightning !potency2)) = 1.2 + elementalScaling * fromIntegral (potency1 - potency2)

-- Reverse of the main elemental cycle
elementalEffectiveness (Just (Air !potency1)) (Just (Lightning !potency2)) = 0.8 - elementalScaling * fromIntegral (potency1 - potency2)
elementalEffectiveness (Just (Earth !potency1)) (Just (Air !potency2)) = 0.8 - elementalScaling * fromIntegral (potency1 - potency2)
elementalEffectiveness (Just (Water !potency1)) (Just (Earth !potency2)) = 0.8 - elementalScaling * fromIntegral (potency1 - potency2)
elementalEffectiveness (Just (Fire !potency1)) (Just (Water !potency2)) = 0.8 - elementalScaling * fromIntegral (potency1 - potency2)
elementalEffectiveness (Just (Ice !potency1)) (Just (Fire !potency2)) = 0.8 - elementalScaling * fromIntegral (potency1 - potency2)
elementalEffectiveness (Just (Lightning !potency1)) (Just (Ice !potency2)) = 0.8 - elementalScaling * fromIntegral (potency1 - potency2)

-- Main dark/light/normal cycle: Light > Dark > Normal > Light
elementalEffectiveness (Just (Light potency1)) (Just (Dark potency2)) = 1.2 + elementalScaling * fromIntegral (potency1 - potency2)
elementalEffectiveness (Just (Dark potency1)) Nothing = 1.2 + elementalScaling * fromIntegral (potency1 - 0)
elementalEffectiveness Nothing (Just (Light potency2)) = 1.2 + elementalScaling * fromIntegral (0 - potency2)

-- Reverse of the dark/light/normal cycle
elementalEffectiveness (Just (Dark potency1)) (Just (Light potency2)) = 0.8 - elementalScaling * fromIntegral (potency1 - potency2)
elementalEffectiveness Nothing (Just (Dark potency2)) = 0.8 - elementalScaling * fromIntegral (0 - potency2)
elementalEffectiveness (Just (Light potency1)) Nothing = 0.8 - elementalScaling * fromIntegral (potency1 - 0)

-- Neutral effectiveness for other combinations or lack of elements
elementalEffectiveness _ _ = 1.0
2024/05/21(火) 15:53:36.83ID:G3v94WkG0
>>637
https://kizuna.5ch.net/test/read.cgi/morningcoffee/1716208797/

It has disappeared over time, but when I checked the thread when it was created, it was visible from a web browser, but when viewed from a 5ch viewing tool, it displayed "404".
643ななしさん 警備員[Lv.3]
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2024/05/21(火) 15:55:54.15ID:ZRGaHM2f0
>>634
ok
ちょっとFAQの文章作ってくれたやつら待ちだな
>>639
> ハンターが大砲を撃つには、武器や防具を身につける必要がある。
この辺の仕様変更含めて
644どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.257][木臭]
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2024/05/21(火) 16:00:40.48ID:CAP_USER
>>643
Do you think we should put this info in the FAQ?
2024/05/21(火) 16:01:42.51ID:G3v94WkG0
>>639
https://kizuna.5ch.net/test/read.cgi/morningcoffee/1716132974/

Currently, a malicious hunter named "f00a8bf6" is firing indiscriminately in this thread. Even if I become a hunter and post on the thread, no battle begins with me, and I am shot at unilaterally. Since he is purposely not equipped with weapons or armor, this seems to be a malicious method that exploits a loophole in the system. Please take measures.
646ななしさん 警備員[Lv.23]
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2024/05/21(火) 16:03:11.13ID:OlCPksEr0
>>641
It's simple.

- Water vs Earth: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_1 - p_2) \) is wrong.

It should be like this.
- Water vs Earth: \( E = 0.8 - 0.05 \times (p_2 - p_1) \)
647どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.257][木臭]
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2024/05/21(火) 16:04:19.47ID:CAP_USER
>>645
That is fixed now.
He must wear armor and a weapon to shoot.
648ななしさん 警備員[Lv.25]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:04:30.40ID:XNLFCUkt0
>>643 >>620でいいと思うが

「光」と「闇」属性は1250期より、段階的に廃止されます。
現在「光」と「闇」属性のアイテムをお持ちの方は、そのままお使いいただけます。
1250期以降、新しい「光」と「闇」属性のアイテムは生成されません。
649どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.257][木臭]
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2024/05/21(火) 16:05:58.95ID:CAP_USER
>>646
Like this?

-- Reverse of the main elemental cycle
elementalEffectiveness (Just (Air !potency1)) (Just (Lightning !potency2)) = 0.8 - elementalScaling * fromIntegral (potency2 - potency1)
elementalEffectiveness (Just (Earth !potency1)) (Just (Air !potency2)) = 0.8 - elementalScaling * fromIntegral (potency2 - potency1)
elementalEffectiveness (Just (Water !potency1)) (Just (Earth !potency2)) = 0.8 - elementalScaling * fromIntegral (potency2 - potency1)
elementalEffectiveness (Just (Fire !potency1)) (Just (Water !potency2)) = 0.8 - elementalScaling * fromIntegral (potency2 - potency1)
elementalEffectiveness (Just (Ice !potency1)) (Just (Fire !potency2)) = 0.8 - elementalScaling * fromIntegral (potency2 - potency1)
elementalEffectiveness (Just (Lightning !potency1)) (Just (Ice !potency2)) = 0.8 - elementalScaling * fromIntegral (potency2 - potency1)
650ななしさん 警備員[Lv.23]
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2024/05/21(火) 16:07:46.25ID:OlCPksEr0
みなさん!これまでの計算式はおかしかったようです。

前提:攻撃風、防御雷、のように攻撃側弱点の場合

攻撃側のエレメント値50、防御側40とすると
0.8-0.05×(50-40)=0.3 属性なし100ダメが30ダメ

攻撃側のエレメント値50、防御側45とすると
0.8-0.05×(50-45)=0.55 属性なし100ダメが55ダメ

のように、防御側のエレメント値が大きいとダメージが逆に大きくなります

これは()の中の(攻撃−防御)を、(防御−攻撃)反対にするべきだと思います
こうして公開しますので、何か指摘がありましたらどうぞ
651ななしさん 警備員[Lv.11]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:07:48.60ID:vwo/f81q0
>>647
It's interesting.

アブソルさん[97a65812] fired acorn cannons at 111 users during the 1176th period. Regarding viewing the sample posts below, none is Arashi or Scripts.
Archive URL:https://archive.is/vsAOJ

It seems that アブソルさん[97a65812] has been struggling to discriminate between regular users of 5channel and automated scripts/Arashi.>>428
Could you please give アブソルさん[97a65812] some advice?
652どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.257][木臭]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:09:31.65ID:CAP_USER
>>651
Your example is from 2 hours ago.
It was fixed about 20 minutes ago.
653ななしさん 警備員[Lv.23]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:09:33.00ID:OlCPksEr0
>>649
I wrote it in Japanese in >>650
Let's listen to others.

I don't know programming and code. So I can't say much on it.
I can just correct the math mistake.
654どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.257][木臭]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:10:22.32ID:CAP_USER
>>650
We are fixing that bug.
2024/05/21(火) 16:13:58.01ID:n+gqRlC60
>>644
I think it would be best to post the latest news at the top of donguri.5ch.net, and then when new news is added, move the old news to the updated information.
I don't think this is something that should be listed in the FAQ.

最新のお知らせをdonguri.5ch.netのトップに掲載して、
新たなお知らせが追加された場合、更新情報に古いお知らせを移動させるのが良いと思います。FAQに記載すべき事案ではないと思います。
656どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.7][木臭]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:15:33.10ID:CAP_USER
I will restart the server now to fix the elemental weakness bug.
2024/05/21(火) 16:17:12.89ID:xZOCy0BHd
>>655
見てきた
わかりやすいね
658どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.5][木臭]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:18:10.44ID:CAP_USER
>>656
[臭] 😂
659ななしさん 警備員[Lv.4][芽]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:20:41.44ID:i0q5rHzW0
ころころー
660どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.6][木臭]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:20:41.54ID:CAP_USER
Ok the elemental weakness issue should be fixed now.
Please test it if you can.
2024/05/21(火) 16:21:04.90ID:G3v94WkG0
>>647
I appreciate it very much. I will report it if I find another bug exploiter. Thank you.
662どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.7][木臭]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:22:06.04ID:CAP_USER
>>661
Thank you for your help.
663ななしさん 警備員[Lv.23]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:22:50.92ID:OlCPksEr0
>>660
so you already fixed it to (p_2 - p_1) ?

Then now, the more elemental power the defender has, the LESS damage he's got just as it should be
664どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.7][木臭]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:23:14.95ID:CAP_USER
>>663
Yes, that is correct.
665どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.7][木臭]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:24:45.42ID:CAP_USER
This is my armor if anybody wants to test the defensive element power:
布団
【防具】 [UR] 85~95 5 5% 風(87) 0 205000 マ
666ななしさん 警備員[Lv.7]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:31:37.24ID:lq7PAOiK0
URは特別な名前にしてほしいな 
ゴールデンどんぐり大砲
金ピカの鎧 

とかさ センスなくてごめんけど
667ななしさん 警備員[Lv.8][芽]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:33:12.27ID:MUQEF6cd0
初学者みたいに同じような文連発プログラミングしてんのまじかよ
668どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.257][木臭]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:37:35.66ID:CAP_USER
>>>666
We may add UUR items later, and those items could have special names.
669どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.257][木臭]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:39:01.11ID:CAP_USER
>>667
The technique I used is called "pattern matching".
https://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%91%E3%82%BF%E3%83%BC%E3%83%B3%E3%83%9E%E3%83%83%E3%83%81%E3%83%B3%E3%82%B0

It is a common technique in "Haskell".
670どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.257][木臭]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:41:48.57ID:CAP_USER
I suppose I could switch from using pattern matching to a different technique, but I feel pattern matching in this situation looks nice in VIM.
2024/05/21(火) 16:48:02.17ID:G3v94WkG0
>>670
I heard that "light weapons" are weak against "non-elemental armor," but when I challenged Cannon to a battle I was defeated 😭‎ Are the attributes really compatible?
672ななしさん 警備員[Lv.23]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:48:11.18ID:OlCPksEr0
>>665
To test it from the weak weapon, we must attack you with an earth or a dark weapon.
But I have both SR only. It's too weak against UR.
I have 2 types of Ice. If you wear fire armor, I can test it.
673どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.257][木臭]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:51:34.52ID:CAP_USER
>>672
I only have two other armors. Would either of these work?

座布団
【防具】 [SSR] 42~52 6 0% 地(63) 0 10600 マ

羽毛のマント
【防具】 [SSR] 36~65 2 0% 闇(59) 0 10500 マ
674ななしさん 警備員[Lv.2]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:54:07.24ID:ZRGaHM2f0
>>652
Here's 97a65812 latest log...
What exactly has changed?

第1179期 アブソルさん[97a65812]はnanashiさんを撃った | poverty 1716271288 2024/05/2116:31:18.96
675ななしさん 警備員[Lv.23]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:56:06.04ID:OlCPksEr0
>>673
Just wear the dark one マント then
I'll attack with no element weapon
676どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.257][木告]
垢版 |
2024/05/21(火) 16:56:32.70ID:CAP_USER
>>674
He must wear armor/weapon to attack now.
So if you also wear armor/weapon, then you can defend against him.

From what I remember, his armor/weapon is not very strong. Maybe only SR or SSR.
677@どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.257][SSR武][SSR防][木告]
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2024/05/21(火) 16:57:40.76ID:CAP_USER
>>675
OK I equipped my dark set now.

スリングショット
【武器】[SSR] 41~75 80 0% 闇(54) 0 12800 マ

羽毛のマント
【防具】 [SSR] 36~65 2 0% 闇(59) 0 10500 マ
678ななしさん 警備員[Lv.3]
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2024/05/21(火) 16:57:48.60ID:ZRGaHM2f0
>>657
もう少しフォントは小さい方がいいかな…
Maybe the font should be a little smaller...
2024/05/21(火) 17:02:36.51ID:LlLRF9cB0
680ななしさん 警備員[Lv.23]
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2024/05/21(火) 17:02:53.50ID:OlCPksEr0
>>677
I attacked you.
https://donguri.5ch.net/fightlog/f5b04e8b

I guess the damage calculation is working well now.
I used no element weapon (but SSR).
My only attack was 0 damage because this is from weak element(no element)

if it were still (p_1 - p_2), it could have been large damage.
681ななしさん 警備員[Lv.3]
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2024/05/21(火) 17:02:54.68ID:vwo/f81q0
>>676
In that case, if he doesn't write in the hunter account, there's nothing we can do about it, right?
2024/05/21(火) 17:04:14.36ID:mmqPjKdl0
>>678
どちらもh1使ってるから…

<h1>どんぐりシステム</h1>
<h1>お知らせ</h1>
683ななしさん 警備員[Lv.1][芽警]
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2024/05/21(火) 17:05:11.25ID:MUQEF6cd0
言語も手法も知ってるよ
別に好きなようにやりゃいいさ
今更どうにもならないことだ
2024/05/21(火) 17:05:31.32ID:ScnTspHs0
光と闇属性が廃止されるらしいが廃止後は今待ってる光と闇属性の装備は無属性と同じ扱いになるってこと?
685ななしさん 警備員[Lv.3]
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2024/05/21(火) 17:06:28.25ID:ZRGaHM2f0
>>676
Hmmm... well, if that's the extent of your "sales efforts"...?
Hmmm... you're really trying to get me into trouble, aren't you?
Let's observe while thinking for a while.

By the way, here's the latest response that confirms his equipment
>>396
ハンター[Lv.344][SSR武][UR防][森]
686ななしさん 警備員[Lv.1][警]
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2024/05/21(火) 17:06:58.07ID:lq7PAOiK0
>>670
武器制作と防具制作のスキルを上げる意味は今はない?
このスキルだけよくわからないんだよね
687どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.257][木臭]
垢版 |
2024/05/21(火) 17:12:38.88ID:CAP_USER
>>686
My plan is to require "marimo" points to upgrade your weapons or armor.
And the amount of times that you can upgrade your weapon or armor will be dictated by your armorcraft and weaponcraft skills.

An armorcraft skill of 100 might mean you can upgrade your armor up to 10 times.
688どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.257][木臭]
垢版 |
2024/05/21(火) 17:13:19.81ID:CAP_USER
>>680
Wonderful. Sounds like it is working correctly now.
689どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.257][木臭]
垢版 |
2024/05/21(火) 17:15:00.44ID:CAP_USER
>>685
If you check the fight log, you can determine what elemental type weapon he uses.
If you pick an armor that is strong against his weapon, then you have a good chance to defend against his attack.
690ななしさん 警備員[Lv.1][警]
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2024/05/21(火) 17:15:37.77ID:lq7PAOiK0
>>687
ありがとう
機能実装を楽しみにしてます!
691どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.257][木臭]
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2024/05/21(火) 17:18:49.12ID:CAP_USER
>>690
The goal is to allow people with high crafting skills to craft armor/weapon that can compete with higher ranked items.

an [R+5] might be stronger than a normal [SR]

A [SSR+5] might be stronger than a [UR]

Upgrading a [UR] will be really difficult. Probably needs a lot of marimo.
692ななしさん 警備員[Lv.23]
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2024/05/21(火) 17:19:48.90ID:OlCPksEr0
>>688
But I think the influence of element is still too large in the dark, light, no circle.
This is because the elemental value for no is always "0".

Although you already announced abolishment of dark and light,
to keep it more balanced for existing dark and light weapon/armor,
just FIX the adjustment part at "1.2" from the strong element and "0.8" from the weak
In other words, just delete adjustment by the value of each one.

Just one idea.
693ななしさん 警備員[Lv.1][警]
垢版 |
2024/05/21(火) 17:19:57.57ID:vwo/f81q0
>>689
At the moment, non-uplift users can't afford or maintain armor.
What about that?
2024/05/21(火) 17:20:22.75ID:n+gqRlC60
to どんぐりキャノン★

私は勘違いしていたかも >>655

>ハンターが大砲を撃つには、武器や防具を身につける必要がある。
これはFAQにのせた方が良い。

文章は明日までに考えておきます。
695ななしさん 警備員[Lv.1][警]
垢版 |
2024/05/21(火) 17:21:04.93ID:ZRGaHM2f0
>>689
Thanks for the heads up.
Well, I'm going to give in for today.
As it stands, the troll hunters are so hated that it's hard for many others to follow, at least for the moment.
It's a system that can always get worse.
If it gets worse, we'll be able to appreciate it as nothing more than a propaganda advertisement for money politics.
Well, I'll keep an eye on it.
2024/05/21(火) 17:21:55.77ID:yyUeMMP2r
どんぐりにメールアドレス登録できるようになるのはまだかよ
それやってから装備作ったほうがええやろ
2024/05/21(火) 17:31:12.73ID:t3yh7Fzr0
光と闇のアイテムってなに?廃止?
2024/05/21(火) 17:45:09.80ID:n+gqRlC60
https://donguri.5ch.net/
お知らせの内容、フォントが小さくなって見やすくなったかもしれない
対応ありがとうございます
2024/05/21(火) 17:49:00.16ID:p6HE0xwOM
どんぐり砲撃とうとすると「装備死てください」って出るんやけど装備してるのになんででるんや
700ななしさん 警備員[Lv.1][新芽]
垢版 |
2024/05/21(火) 17:49:44.95ID:WaLrmS9Y0
2024年問題のスレでアマぞ〜んをアルファベット表記で二回書いたら
タコ判定喰らってacornも焼かれて草
2024/05/21(火) 18:18:07.22ID:kLh4yGa6M
>>697
しんざんには関係ないからだいじょうぶ
702ななしさん 警備員[Lv.3]
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2024/05/21(火) 18:21:04.61ID:rzeRjfb10
>>697
「装備」のことだね
それも書いてなかった 適当に直訳しただけだし
あと無駄に長い
「お知らせ」のフォントもまだデカいな…

お知らせ(←smaller)
光属性と闇属性の装備は1250期以降段階的に廃止し、宝箱からの出現を停止します。現在それらの装備をお持ちの方は、そのままご利用いただけます。

FAQ 変更案
Q. どんぐり大砲ってなに?
A. レベル5以上のハンターは武器と防具を装備をすれば、荒らしと判断したレスに対して発射できるようになります。
大砲の当たったレスを書き込んだ人は、一定数レベルが下がります。
例えばレベル3以下で撃たれると一撃でレベルは0になり、しばらく書き込みができなくなります。
703ななしさん 警備員[Lv.4]
垢版 |
2024/05/21(火) 18:31:09.44ID:ZRGaHM2f0
通ると思わなかったから仕事早くて驚いたわ
704ななしさん 警備員[Lv.1][警]
垢版 |
2024/05/21(火) 18:37:23.42ID:ZRGaHM2f0
クソIDバラけた連投すまん
>>702-703は同じやつね
わかりにくくてごめんな
2024/05/21(火) 18:41:58.08ID:n+gqRlC60
>>702
あなたにお任せします
宜しくお願いします
2024/05/21(火) 18:52:30.80ID:xZOCy0BHd
あー…
言われてみればどんぐりシステムページ文字多くなってきたかも
改善策は思い浮かばない😥
707ななしさん 警備員[Lv.1][警]
垢版 |
2024/05/21(火) 18:57:37.79ID:ZRGaHM2f0
げえ… 気付くかな?
>>644
Sorry for the double take.
Please put it this way >>702
about お知らせ&FAQ

バグが落ち着いたら全体的なデザインの見直しも必要か…細かく反応してたら仕事まみれになる典型だな
2024/05/21(火) 19:02:18.52ID:WGvtFTYqa
スクリプトがここ数日ほとんど来てないのはなんでだろう
2024/05/21(火) 19:12:47.94ID:5IzSc7I90
>>708
スクリプト仕掛けてた奴が折れたのか、もしくはどんぐり突破出来る様に手を加えてる最中なのかどっちだろうね
前者であってほしいけど…
710ななしさん 警備員[Lv.5][新芽]
垢版 |
2024/05/21(火) 19:21:27.90ID:e9dq+Mii0
>>709
課金アイテムで嫌がらせする方法考えてるんだろ
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